מה מחפש מייסד אולפני דרימוורקס בתל אביב?

ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני Dreamworks, יגיע לישראל בכובעו כמייסד ושותף של קרן WndrCo, כדי להשתתף בכנס משקיעים שיתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות • סקר שערכה התאחדות התעשיינים העלה כי מעל 50% מן התעשיינים דיווחו שעובדיהם חשים מאוימים מיישום של רובוטיקה בחברתם • ולאן נעלם הנשר מבקבוקי מאלט?

ג'פרי קצנברג ותות שני / צילום: יח''צ
ג'פרי קצנברג ותות שני / צילום: יח''צ

שרק, קונג-פו פנדה, מדגסקר, היפה והחיה ומלך האריות הם רק חלק מהסרטים שלהם אחראי ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני DreamWorks, ובעבר יו"ר אולפני וולט דיסני. בשבוע הבא הוא יגיע לישראל בכובעו כמייסד ושותף של קרן WndrCo, המשקיעה בחברות הייטק כמו Airtable ,Deel ,OpenSea ו-RobinHood - וזאת במסגרת כנס Silicon valley comes to TLV.

מדובר באירוע שמובילה קרן ההשקעות והחדשנות שרונה פרטנרס במוזיאון תל אביב לאמנות, ויתקיים בהשתתפות כ-1,500 אורחים, ביניהם גורמים בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית והבינלאומית. המטרה: ליצור חיבורים בין הטכנולוגיות המקומיות, קרנות השקעה ודמויות בכירות מהסיליקון וואלי.

"מאז הקמתנו, היתרון שלנו הוא ברשת הקשרים הבינלאומית הענפה שיצרנו עם יזמים, חברות גלובליות ומשקיעים מכל העולם", מסבירה תות שני, מנכ"לית קבוצת שרונה פרטנרס, ושותפה מנהלת בקרן. "הקרן השקיעה בכמה מהחברות הישראליות המצליחות של השנים האחרונות, ובתוך כך יצרה קשרים עם קרנות ומשקיעים מסביב לעולם, ביניהן קרן WndrCo של קצנברג".

משתתפים נוספים בכנס הם מט שולמן, מייסד ומנכ"ל חברת היוניקורן PAVE, סבסטיאן קנוביץ', מייסד ומנכ"ל חברת היוניקורן dLocal, שרה פינטו, שותפה בקרן ההשקעות Emerson Collective השייכת ללורן פאוול ג'ובס (אלמנתו של סטיב ג'ובס), אלכס בואזיז מייסד ומנכ"ל Deel ועוד.

קרן שרונה פרטנרס נוסדה ב-2016, והשקיעה עד כה בכ-96 חברות בשווי פורטפוליו העומד על 45 מיליארד דולר. מתוכן 6 חברות רשמו אקזיטים מוצלחים, ו-7 חברות יוניקורן הפכו לחברות גלובליות.

בתעשייה עדיין חוששים מהרובוטים

עד כמה בתעשייה הישראלית חוששים מכניסת הרובוטים לענף? מסקר הרובוטיקה שערכה התאחדות התעשיינים בקרב חבריה, כולל מהחברה הערבית, עולה כי רק 35% הטמיעו רובוטיקה עד כה בחברה.

מבין המטמיעים, 56% דיווחו כי רובוטים משלימים את תהליך הייצור שלהם, אך לא מחליפים עובדים קיימים. 37% אמרו כי הרובוטים הם "גם וגם"- גם משלימים עובדים אנושיים וגם מתחרים בהם - ואילו 7% דיווחו כי הרובוטים כבר החליפו את העובדים האנושיים.

ומה חושבים על כך העובדים? 54% מהתעשיינים דיווחו כי העובדים שלהם חשים מאוימים מיישום אפשרי של רובוטיקה בחברה. עם זאת, בקרב אלו שכבר יישמו רובוטיקה במפעל, רק 24% דיווחו על חשש דומה. בנוסף, 45% מהתעשיינים משוכנעים כי יישום רובוטיקה בחברה שיפר את תנאי העובדים האנושיים.

באשר להחזרה על ההשקעה (ROI) - 66% מהתעשיינים ראו החזר על ההשקעה, לעומת רק 23% שלא ראו החזר על ההשקעה. 13% לא בדקו אם היה החזר. עם זאת, נראה כי אין ספק לגבי היתרון התחרותי: 81% מהתעשיינים דיווחו כי הטמעת הרובוטיקה תרמה לכך באופן משמעותי, לעומת 8% בלבד שדיווחו כי הרובוטיקה לא העניקה להם יתרון.

לדברי יו"ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן, "הרובוטיקה בתעשייה מאפשרת למעסיקים מגוון רב של פתרונות, כגון הפחתת טעויות ועלויות, הגדלת היעילות והפריון, ומעניקה פתרון מסוים למצוקת החיסרון בעובדים.

"עם זאת, אנו רואים כי אצל רבים מהתעשיינים קיימים עדיין חסמים וחששות גדולים, המונעים מהם להטמיע רובוטיקה בחברה. לכן אנו מובילים את פרויקט ה-Industry 4.0, שנועד להפחית חסמים אלה, מתוך הכרה כי הרובוטיקה היא העתיד והמפתח להעלאת פריון העבודה בתעשייה ובמשק ככלל".

לאן נעלם הנשר מבקבוקי מאלט?

שילוב ערכים במהלכים שיווקיים הפך טריוויאלי בעולם בשנים האחרונות, וגם בארץ נעשו מספר מהלכים המבטאים זאת, אולם המהלך החדש של נשר מאלט יוצא דופן. לאחרונה הסירה החברה מהבקבוקים שלה את לוגו הנשר המפורסם, וזאת כאות הזדהות עם היעלמותם של הנשרים בישראל, והימצאותם בסכנת הכחדה חמורה.

"כחלק מתוכנית רב שנתית, יצאנו במהלך תקשורתי יחד עם משרד הפרסום גיתם BBDO שהגו את הרעיון לייצר מהדורה מיוחדת של נשר מאלט, ולהעלים חלק מהלוגו האייקוני שלה. פנינו לצוות השיווק של נשר מאלט בחברת טמפו והם נרתמו מיידית", מספר אור כהן, מ"מ מנהל אגף שיווק ברשות הטבע והגנים.

נשר מאלט / צילום: סטודיו מונש
 נשר מאלט / צילום: סטודיו מונש

"הבעיה כל כך חמורה, שהיא דורשת מאיתנו להשקיע בדרכים שלא חשבנו עליהן קודם כדי לעורר את המודעות, כחלק מהמאמצים למזעור ההרעלות ולמניעת הפגיעה בנשרים ובבעלי חיים נוספים - ואנחנו מודים לנשר מאלט על השותפות וההשקעה".

המהלך אמור להימשך כחודש.

חדשות טובות

עמותת itworks ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה משיקות את תוכנית Smart Diverse במטרה לתת מענה לסוגיית הגיוון והכללה בהייטק - בדגש על נשים מהחברה הערבית