פייבוקס נגד לאומי: "התנהלות בריונית במטרה לפגוע בתחרות"

אפליקציית התשלומים של דיסקונט ושופרסל פנתה לפיקוח על הבנקים ולרשות התחרות, בטענה כי הבנק מפרסם נגדה כתבות משנת 2020 במטרה להטעות את הציבור • לאומי יצא למהלך לאחר שבפייבוקס עקצו אותו בקמפיין פרסומי סביב הריבית שהוא מציע על הפיקדונות

בנק לאומי / צילום: איל יצהר
בנק לאומי / צילום: איל יצהר

הקרב על הריבית על כספי הציבור מתחמם. אפליקציית התשלומים פייבוקס מבית  דיסקונט  ושופרסל  פנתה אתמול (שבת) לפיקוח על הבנקים ולרשות התחרות בתלונה נגד בנק לאומי , תוך שהיא מתלוננת על "התנהלות בריונית ואנטי-תחרותית של בנק לאומי במטרה לפגוע בתחרות".

100 שקל, בפריסה ל-12 חודשים: התמורה האמיתית למהלך פורץ הדרך של בנק לאומי 
מסלול הפנסיה שהניב תשואה של 30% מתחילת השנה והמספרים מאחורי הפערים החריגים בקרנות ההשתלמות

במכתב שנשלח מטעם פייבוקס לידיהם של יאיר אבידן המפקח על הבנקים היוצא, ולדני חחיאשווילי, המפקח הנכנס ולעו"ד מיכל כהן הממונה על התחרות נמסר כי "ביום 16.6.23 ובתגובה לקמפיין '3 זה יותר מ-1', פתח בנק לאומי במתקפה פרועה, ברוטאלית ואנטי תחרותית כנגד פייבוקס, במסגרתה החל בקידום ממומן ברשת של כתבות ישנות, משנת 2020, על אירוע דלף מידע שאירע בבנק דיסקונט ביחס לנתוני פייבוקס. אירוע שהתרחש לפני למעלה מ- 3 שנים והסתיים ללא גרימת כל נזק כספי לציבור הלקוחות".

עוד נמסר מפייבוקס כי "עצם קידום הכתבות ואופן הצגתן, ללא ציון העובדה שמדובר בכתבות משנת 2020, נועד להטעות את הציבור ולגרום לו לחשוב שמדובר בידיעה חדשותית עדכנית ורלוונטית, במטרה לפגוע בפייבוקס ובו בזמן לאותת לה "שלא תעז להתחרות בבנק לאומי".

בפייבוקס מדגישים: "בנק לאומי שכח איך מצופה מתאגיד בנקאי להתנהג"

נזכיר כי בתחילת החודש השיקה פייבוקס הצעה לפיה תינתן ריבית של 3% על יתרות הלקוחות באפליקציה, ללא צורך לסגור את הכסף. לאחר מספר ימים, בנק לאומי השיק הצעה משלו, במסגרתה ייתן ריבית של 1% על יתרות עו"ש עד לסכום של 10,000 שקל לחלק מלקוחותיו (למשל בעלי משכנתה בבנק). אולם אז, מסבירים בפייבוקס, לאומי השיק את קמפיין מודעות העבר.

"הקמפיין הממומן והבריוני של לאומי (שבינו לבין תחרות עסקית לגיטימית אין ולו כלום) מעיד יותר מהכל, שלאומי, הבנק השני בגודלו בישראל, 'שכח' איך נראית תחרות, איך מתמודדים איתה כשהיא מגיעה ואיך מצופה מתאגיד בנקאי להתנהג (גם כשהגבינה זזה לו). ברור לכל שלהתנהגות הבריונית של בנק לאומי יש שתי מטרות, ושתי מטרות בלבד - לזרות חול בעיני הציבור ולהסיט את השיח הציבורי למחוזות אחרים, על מנת להקשות על ההשוואה בין הצעות הערך השונות ולקבל החלטות מושכלות; ולפגוע בדרכים לא לגיטימיות במתחרה. שתי מטרות אנטי תחרותיות, שאת מחירן ישלם הציבור", הוסיפו בפייבוקס.

לאור טענות אלו, בפייבוקס ביקשו מהפיקוח על הבנקים ומרשות התחרות "לפעול כדי למנוע את המשך הפצת התוכן המטעה והמסוכן על ידי בנק לאומי, להזכיר למי ששכח כיצד תאגידים בנקאיים מצופים להתנהל ולהמשיך לעודד תחרות שמתבססת על מי מציע את ההצעה הטובה ביותר ללקוחות ולא על 'מי יותר בריון'".