הפיצ'ר שכולם חיכו לו: עריכת ההודעות מגיעה לוואטסאפ

ענקית הטכנולוגיה מטא מודיעה היום כי היא מוסיפה כפתור עריכה לאפליקציה הפופולרית שלה, וואטסאפ • לדברי החברה, אפשר יהיה לערוך הודעה עד 15 דקות לאחר שהיא נשלחה • הפיצ'ר החדש יושק ברחבי העולם במהלך השבועות הקרובים

וואטסאפ / צילום: Shutterstock
וואטסאפ / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה מטא (פייסבוק לשעבר), מודיעה היום (ב') כי היא מוסיפה את כפתור העריכה לאפליקציית העברת המסרים הפופולרית שלה, וואטסאפ. פייסבוק מעוניינת לאפשר למשתמשים לשלוט בצורה טובה יותר על ההודעות שהם שולחים בוואטסאפ.

האיחוד האירופי הטיל על פייסבוק קנס שיא של 1.3 מיליארד דולר 
המנכ"ל הוותיק עוזב, אז מדוע זינקה המניה ב-15%? | בלעדי
כך רימיתי את הבנק שלי באמצעות בינה מלאכותית 

לדברי החברה, אפשר לערוך הודעה עד 15 דקות לאחר שהיא נשלחה. איך עושים את זה טכנית? לוחצים לחיצה ארוכה על ההודעה, ואפשר לבחור את האפשרות של העריכה. לצד זאת, חושב לומר כי הודעה שנערכה, תופיע עם הכיתוב "נערכה" ובאיזו שעה היא נערכה. מקבל ההודעה יוכל לראות שההודעה נערכה, אבל הוא לא יוכל לראות מה היא היסטוריית העריכה - משמע איך היתה כתובה ההודעה במקור.

בפוסט בבלוג החברה, נכתב כי "החל מתיקון שגיאת איות פשוטה ועד להוספת הקשר נוסף להודעה, אנחנו נרגשים לתת לכם יותר שליטה בצ'אטים שלכם. אתם רק צריכים ללחוץ לחיצה ארוכה על הודעה שנשלחה ולבחור 'עריכה' מהתפריט עד 15 דקות לאחר מכן".

חשוב לחברה לחדד כי בדיוק כמו עם הודעות רגילות, גם במקרה הזה ההודעות מוגנות ומוצפנות מקצה לקצה. הפיצ'ר החדש יושק ברחבי העולם במהלך השבועות הקרובים, גם בישראל.

עד השקת הפיצ'ר הזה, אם משתמש היה רוצה לתקן הודעה לא נכונה שנשלחה, הוא היה צריך למחוק את ההודעה מכל משתתפי השיחה. וואטסאפ הגדילה את הטווח בשנה שעברה מיומיים במהלכם אפשר למחוק הודעה, ל-60 שעות. כעת כאמור החברה מאפשרת עריכת הודעות.

צריך לומר, פייסבוק מצטרפת באיחור למסיבה הזו. המתחרות שלה, טלגרם וסיגנל הציעו מזמן את האפשרויות האלו. גם אפל ב- iOS 16 מאפשרת עריכת הודעות שנשלחו באפליקציית iMessage.