הרווח צמח וזה הבונוס שיקבלו עובדי התעשייה האווירית

גם משרד האוצר יהנה: החברה תחלק דיבידנד על סך 379.6 מיליון שקל למדינה • ברבעון הראשון של 2023, הרווח הנקי של תע"א צמח בכ-17% ל-91 מיליון דולר

האנגר של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ
האנגר של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ

דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את הצעת היו"ר עמיר פרץ, המנכ"ל בועז לוי ומזכיר ארגון העובדים יאיר כץ, על חלוקת מענקים בסך כ-61 מיליון שקל לעובדים, לצד דיבידנד על סך 379.6 מיליון שקל למדינה.

החלטה זו מתווספת לתשלום הדיבידנד שהוענק בשנה שעברה למדינה בסך 655 מיליון שקל, שהיה הגבוה ביותר בתולדות החברה והיווה שיא של חלוקת דיבידנד למדינה מחברה ממשלתית. בשנת 2022, חל זינוק ברווח הנקי של 44% התעשייה האווירית לסך של כ-213 מיליון דולר. בד בבד, הייתה עלייה בצבר ההזמנות לכ-15.6 מיליארד דולר. הפעם הראשונה שבה התעשייה האווירית חילקה מענק לעובדים על בסיס תוצאות הייתה בדצמבר האחרון - אז 15 אלף העובדים נהנו ממענק בסך 90 מיליון שקל. סכום ששיקף 3.5% מהרווחים בשנים 2021-2020. 

● ההכנסות מריבית זינקו: רווחי שיא לדיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי

ברבעון הראשון של 2023, הרווח הנקי צמח בכ-17% ל-91 מיליון דולר (כ-7.1% מהמכירות) בהשוואה לרווח נקי של כ-78 מיליון דולר (כ-6.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בה בעת, נתח המכירות לייצוא עמד על 72% והסתכם בכ-927 מיליון דולר (כ-352 מיליון דולר המהווים 28% נמכרו בישראל), בהשוואה ל-70% ברבעון המקביל אשתקד - כ-836 מיליון דולר (כ-364 מיליון דולר המהווים 30% נמכרו בישראל).

ה-EBITDA ברבעון הראשון צמח בכ-14% לכ-183 מיליון דולר (כ-14.3% מהמכירות) בהשוואה לכ-161 מיליון דולר (כ-13.4% מהמכירות), ברבעון המקביל אשתקד. מעבר לכך, הרווח התפעולי עלה בכ-10% לסך של כ-117 מיליון דולר (כ-9.1% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-106 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-8.8% מהמכירות).

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, אמר כי "אנו מממשים את המשוואה שכאשר יש הצלחות, גם העובדים ייהנו מפירות ההצלחה. זאת מדיניות הדירקטוריון, ההנהלה וארגון העובדים, ובכך אנו מייצרים כלים תחרותיים שמשרתים את התעשייה האווירית במאבק על שימור העובדים וקליטת האיכות האנושית הטובה ביותר".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "היכולת שלנו לממש גם השנה מהלך חשוב כזה, המשתף את מדינת ישראל ואת עובדי התעשייה האווירית בביצועים העסקיים המוצלחים של החברה, היא תעודת כבוד לחברה. עובדות ועובדי התעשייה האווירית זוכים בפרי נוסף לעמלם המהווה, בראש ובראשונה, הוקרה לתרומתם המכרעת להצלחותיה העסקיות של החברה בשנים האחרונות".

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: "החברות הממשלתיות ממשיכות לצמוח ובעלי המניות ממשיכים להרוויח. אני גאה בכך שרשות החברות ממשיכה לממש את האחריות של חברה ממשלתית לבעלי המניות שלה - הציבור בישראל. אנו נמשיך להקפיד על תשלומי דיבידנדים שוטפים כפי שכל חברה עסקית נוהגת כלפי בעלי מניותיה".

יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ: "זה עתה סיימנו את חלוקתו של בונוס מצוינות בגין רווחי העבר והנה היום אישר הדירקטוריון חלוקת בונוס נוסף על שנת 2022, שנה בה התעשייה האווירית רשמה רווח נקי נאה ביותר. הבונוס שיחולק בהמשך השנה, יהווה תמריץ להמשיך ולהצטיין וכן יתגמל על לקיחת אחריות ניהולית אך יותר מכל, יקבע את העובדה שכשהחברה מרוויחה - העובדים מרוויחים".