בהשקעה של 20 מיליון שקל: הבית שהקים הברון רוטשילד הופך למלון

היזם יועד סרוסי השקיע 20 מיליון שקל במלון "רפאל האוס", שנפתח השבוע בראשון לציון • המלון שוכן במבנה שהקים הברון רוטשילד בסוף המאה ה־19 • אירועים ומינויים

מלון רפאל האוס / צילום: אורי אקרמן
מלון רפאל האוס / צילום: אורי אקרמן

להתארח ולהרגיש כמו רוטשילד: היזם יועד סרוסי, בעלי חברת האוטובוסים מאיה תור ושותף בחברת דיזנהויז, השקיע 20 מיליון שקל במלון "רפאל האוס", שנפתח השבוע בראשון לציון. עד כה היה קיים בעיר רק מלון אחד, ספא האוס, הכולל 24 חדרים.

המלון החדש שוכן במבנה שהקים הברון בסוף המאה ה־19, ושימש בעבר כבית הפקידים וכבית העירייה של ראשון לציון. כיום הוא נמצא במרכז העיר, סמוך למדרחוב העירוני, הנושא גם הוא את שמו של הברון. הבית עבר הליך שימור מקיף והותאם לאירוח, כך שהמלון יכלול 30 חדרים וסוויטה יוקרתית.

במלון יהיו גם פטיו מרווח וטרקלין עסקים, ובהמשך גם מסעדת שף ובר. המלון החדש שואף להציע שילוב של אירוח יוקרתי - כולל כוס שמפניה לכל אורח ומכונת קפה בכל חדר - לצד חשיפה לחיי התרבות של העיר, ולאורחים תוצע חבילת תוכן שתכלול שיתופי פעולה עם היכל התרבות העירוני, עם ה"LIVE פארק ראשון לציון" ועם מסעדות באזור. המחירים מתחילים ב־800 שקל לזוג באמצע השבוע, ומ־1,000 שקל בסופי שבוע.

המיקוד החדש של אייקון ישראל

אבי עבדי, ממייסדי חברת השילוט טיימס סקוור, רכש את השליטה ב"אייקון ישראל" תמורת כ־4 מיליון שקל, והופך אותו למשרד פרסום דיגיטלי המתמחה ביצירת קריאייטיב, תוכן, אסטרטגיה ופעילות עם משפיענים עבור מותגים מקומיים ובינלאומיים.

אייקון קיים חמש שנים, ופועל גם כאתר תוכן עם מאות אלפי עוקבים. כעת משקיע עבדי כ־2 מיליון בשיפוץ המשרדים, גיוס כוח אדם ופיתוח יכולות טכנולוגיות מתקדמות המשלבות AI בתהליך הפרסומי. "השוק משתנה והלקוחות מחפשים מדיה מדידה, אשר מחזירה השקעה ומובילה לרכש וחשיפה", הוא מסביר.

אבי עבדי / צילום: יח''צ שירן פרץ
 אבי עבדי / צילום: יח''צ שירן פרץ

טיימס סקוור הוקמה ב־2019 ונמכרה למגה מדיה לפני כשנה וחצי, תמורת 5 מיליון שקל. כיום עבדי הוא הבעלים של פאפא מדיה, שמתעסקת ברכש מדיה לשלטי חוצות, ובהפיכת שלטי חוצות סטטיים למסכי לד ענקיים על גבי בניינים ומגדלים. נכון לעכשיו מדובר במסכים המוצבים ב־expo תל אביב, כשהמטרה היא להתרחב לפריסה ארצית. בשנה הראשונה הושקעו במיזם כ־10 מיליון שקל.

החזון התיירותי של דימונה

בשנים האחרונות מנסות ערי הדרום - ובהן ערד וירוחם - לנצל את היתרונות המדבריים לטובת פיתוח תיירות. כעת נכנסת לתמונה גם דימונה: במהלך משותף של העירייה והחברות הליקון כנען ופרומרקט, ובעקבות חתימת הסכם עם רשות מקרקעי ישראל, יוקם בעיר מלון גלמפינג, ולצדו כפר מוזיקה שמוגדר כ"גדול ביותר במזרח התיכון".

מעמד חתימת הסכם בין עיריית דימונה ויזמי הפרויקט לרמ״י / צילום: דוברות עיריית דימונה
 מעמד חתימת הסכם בין עיריית דימונה ויזמי הפרויקט לרמ״י / צילום: דוברות עיריית דימונה

הפרויקט, שבו ישקיעו מיקי דה פז ואיציק אלשיך (הליקון כנען) ויוני סער (פרומרקט) כ־185 מיליון שקל, יוקם בפארק ממשית. התוכנית משתרעת על פני כ־130 דונם, כאשר בית המלון יכלול 250 חדרי אירוח, מתחם מסעדות, גלריות אמנים, אמפיתיאטרון להופעות ואירועי מוזיקה ואזור מסיבות ופסטיבלים שהכניסה אליו תהיה מנותקת מהמלון.

"מדובר בצעד משמעותי נוסף בדרך למהפכה התיירותית בנגב", אומר בני ביטון, ראש עיריית דימונה. "הפרויקט ימשוך אליו אלפי מבקרים ביום מהארץ ומהעולם, ויחזק את העיר והאזור כולו".

חדשות טובות

קרן עזריאלי של דנה עזריאלי תתרום 180 מיליון שקל במשך חמש שנים לרשת בתי הספר התיכוניים דרכא, הפועלת בפריפריה, לטובת תוכנית העצמה חינוכית. התרומה מצטרפת לתרומה קודמת בסך 110 מיליון שקל שעליה הכריזה הקרן לפני חמש שנים.

דנה עזריאלי, יו''ר קרן עזריאלי ישראל ומארק רואן סגן יו''ר וועד מנהל של דרכא / צילום: מקסים גולובנוב
 דנה עזריאלי, יו''ר קרן עזריאלי ישראל ומארק רואן סגן יו''ר וועד מנהל של דרכא / צילום: מקסים גולובנוב