מנויים לפרטנר TV? בקרוב לא תוכלו לצפות בערוץ 14

ערוץ 14 יצא היום בהודעה חריגה: בעוד יומיים שידורי הערוץ לא יהיו זמינים יותר למנויי פרטנר, לאחר שהערוץ הגיש דרישת תשלום על שידורים בפלטפורמה • מפרטנר נמסר: "ערוץ 14 העלה דרישות שלא עומדות בקנה אחד עם הוראות החוק"

מוצרי מדיה של פרטנר, בקרוב בלי ערוץ 14 / צילום: דוברות פרטנר
מוצרי מדיה של פרטנר, בקרוב בלי ערוץ 14 / צילום: דוברות פרטנר

ערוץ 14 יצא היום (ב') בהודעה חריגה: בעוד יומיים שידורי הערוץ לא יהיו זמינים יותר למנויי פרטנר. הסיבה לכך נעוצה בכך שהתפוצץ המשא-ומתן בין שתי החברות לגבי תשלום לשידורי הערוץ בפלטפורמה. לטענת ערוץ 14, היא מחויבת על-פי חוק לספק את השידור החי לשידורי הכבלים והלוויין, אך היא דורשת תשלום על השידור שהיא מספקת לצופי ה-OTT, הצופים האינטרנטיים.

מהצד השני, בפרטנר טוענים כי מתוקף החוק, היא לא מחויבת לשלם על שידורי הערוץ בשידורי חי. מפרטנר נמסר: "ערוץ 14 מאיים להסיר את שידוריו באופן חד-צדדי, תוך אפליה, לאחר שהעלה דרישות שלא עומדות בקנה אחד עם הוראות החוק. פרטנר מכבדת את הערוץ ורוצה בשידוריו לטובת לקוחותיה, אך אינה תהיה הקורבן התורן של הערוץ ולא תתנהל תחת אולטימטום ואיומים. אנו מקווים כי הערוץ יראה את טובת צופיו וימנע מהם פגיעה".

בערוץ 14 אמרו כי הערוץ לא יהיה זמין בפרטנר מ-10 במאי, וכי הם "מנועים להיכנס לפרטי המשא-ומתן המסחרי עם יתר הפלטפורמות". החברות לא מאשרות אם ישנם מגעים ביניהן, אך מתגובת ערוץ 14 עולה כי ישנן מגעים עם הפלטפורמות האחרות. באחרונה אף דווח כי ערוץ 14 באחרונה חתם על הסכם עם FreeTV של קשת ו-RGE. 

סכסוך דומה בין קשת והוט 

נזכיר כי קשת והוט נמצאים עכשיו במאבק משפטי בנושא דומה: קשת טוענת כי הוט מסרבת לשלם לה על השידורים החיים שלה על גבי הפלטפורמות שלה. השבוע, בית המשפט המחוזי בתל אביב המליץ לצדדים ללכת לגישור בנושא, וכי הוט תשלם לקשת על שימוש בתכנים שלה בפלטפורמת NextTV. קשת הסכימה להליך הגישור, בעוד שבהוט ביקשו כמה ימים להחליט.

קשת מסרה אחרי הדיון כי "גם היום אנחנו מציעים להוט להתקשר בהסכמים בתנאים מסחריים הוגנים, בדומה להסכמים שנחתמו רק לאחרונה עם שאר הפלטפורמות". ומהוט נמסר בתגובה כי "הוראות החוק מחייבות את קשת לאפשר את שידוריה לציבור הצופים בחינם. הוט שוקלת את הצעת בית המשפט להעביר את המחלוקת בסוגיות המסחריות הנוספות, ככל שישנן, להליך הגישור".