הקרע בחברה הישראלית מטריד גם את המפרסמים, שמחפשים מסר מאחד

שופרסל ובנק הפועלים עלו בקמפיינים חברתיים, ולמרות הציניות שמעוררים מהלכים מסוג זה, נראה כי המסרים חלחלו - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של טורנדו היא המושקעת ביותר השבוע, והבחירה בנעמי לבוב מתגלה כמשתלמת

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

על רקע העמקת הקרע בחברה הישראלית בעקבות מהלכי הממשלה ובהם המהפכה המשפטית, ולקראת יום העצמאות ה־75, כמה גופים מסחריים בחרו לצאת בקמפיינים בעלי מסר מאחד. מדובר במהלך שכמעט תמיד מוביל לחשדנות באשר למניעים העומדים מאחוריו, ועדיין, כפי שניתן לראות השבוע - המסר מחלחל.

הפרסומת הראשונה שייכת לשופרסל ולארגון "לתת" (באמצעות האבאס בלינק), ובמרכזה הנתון המטריד לפיו משפחה ממוצעת בישראל זורקת לפח מזון בשווי אלפי שקלים. באופן שמנוגד לאינטרס המסחרי שלה, קמעונאית המזון הגדולה בארץ קוראת לצרכנים פשוט לקנות פחות - "רק מה שצריך". הפרסומת - שמתאפיינת בשפה שונה לחלוטין מהקמפיין הקבוע - מתמקמת במקום השלישי הן בזכירות והן באהדה.

קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
 קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

הפרסומות של קשת 12

המהלך השני הוא מעין יצור כלאיים: ערוץ קשת 12 יזם פרויקט פרסומי בשיתוף בנק הפועלים, חברת הביטוח מגדל, ביטוח ישיר, בית החולים שיבא וההסתדרות, תחת המיתוג "הכי בישראל". מדובר בסרטונים קצרים המשובצים בהפסקות הפרסומות ושמים זרקור על אירועים בחיי המדינה, בהגשת שלמור שטרוזמן. למעשה, הגופים המשתתפים ויתרו הפעם על עבודה מלאה עם משרדי הפרסום הקבועים שלהם, שאינם חתומים על הסרטונים, ועבדו עם קשת.

 

במקרה של הבנק הפועלים, מדובר בהתקנת מתקני התפלה, אפליקציית התשלומים ביט וגם קופת "דן חסכן". בסרטון הזה מוצגת גם ה"נכדה" שלו, דנית החסכנית - בניסיון לייצר שוויון מגדרי, מושג שלא היה קיים בתודעה בשנות ה־60, ה־70 וה־80, שבהן כיכבה הקופה. הפרסומת הזו התברגה במקום העשירי, הן בזכירות והן באהדה.

הניצחון הכפול של פלד

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר השבוע שייכת לטורנדו, עם כמיליון שקל. נראה כי ההשקעה הכספית, השפה הפרסומית העקבית והבחירה בפרזנטורית החדשה נעמי לבוב מוכיחות את עצמן, וכל הפרסומות בכיכובה של לבוב שעלו עד כה, התברגו בדירוג.

קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך
 קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, גל תורן ובעיקר מרגלית צנעני, שמקבלת את הבמה הראויה לה ונותנת את התמורה. מבחינת אהדה, רק עשירית האחוז מפרידה בין הפרסומת הזו לבין המקום הראשון.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לפרטנר, סטטיק ואילן פלד - שעבורו מדובר במעין "ניצחון כפול", בהיותו המבצע המקורי של השיר שמבצעת מרגול בלאומי.

צהוב וקייצי

המפרסם השני בגודלו השבוע הוא פז YELLOW (מהפכת הטעינה החשמלית) עם כ־600 אלף שקל, והמפרסם השלישי בגודלו הוא פוקס (NEXT STOP: Summer) עם כ־570 אלף שקל.

משקיעים הרבה פחות

ההשקעה בפרסום צונחת: מ־26.5 מיליון שקל בשבוע שלפני פסח, ל־20 מיליון שקל בלבד השבוע.

המשרדים האהובים

מקאן תל אביב וגיתם BBDO אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: פרטנר, בנק לאומי ושופרסל. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.