פנחס עידן משנה גרסה: סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסוים בנוגע לשביתה

עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, הגיב לעתירה שהוגשה להפסיק את חברותו בליכוד, וכתב לבית הדין של התנועה כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ציין בפניו כי השביתה תואמה עם לשכת נתניהו • בר-דוד והליכוד הכחישו את הטענה, ובהמשך היום הוציא עידן הבהרה בה שינה גרסה: "סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסוים בין הצדדים, דבר שהתברר לי בדיעבד כלא נכון"

פנחס עידן, יו''ר ועד עובדי רשות שדות התעופה / צילום: דוברות ההסתדרות
פנחס עידן, יו''ר ועד עובדי רשות שדות התעופה / צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, הגיב לעתירה שהוגשה להפסיק את חברותו בליכוד, וכתב לבית הדין של התנועה כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ציין בפניו כי השביתה שהוכרזה בחודש שעבר במחאה על הרפורמה המשפטית תואמה עם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי היא צפויה להיות קצרה מאוד.

הידיעה פורסמה לראשונה על-ידי העיתונאי מיכאל שמש ב"כאן חדשות". בר-דוד והליכוד מכחישים את הטענה. 

תגמול הענק שעומד מאחורי הפרישה של אורי לוין מדיסקונט | בלעדי
למה האירו מתחזק ואיך אפשר להרוויח מזה? | בדיקת גלובס

בתגובה של עידן, שהוגשה באמצעות עו"ד ברגיל שלי, נכתב: "המשיב, כיו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה, פעל בהתאם להוראות של יו"ר ההסתדרות הכללית, מר ארנון בר-דוד, אשר ציין בפניו כי דבר השביתה הנקודתית והקצרה מתואמת עם לשכת יו"ר המפלגה (ראש הממשלה), במובן הזה שתתקיים שביתה נקודתית של שעתיים לכל היותר, וכי אז ראש הממשלה יודיע בפומבי על עצירת הליכי החקיקה בנוגעים לרפורמה המשפטית". 

בהמשך היום מסר עידן הבהרה, בה שינה גרסה מהתצהיר שהגיש לבית הדין של הליכוד: "ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, הורה בכנס להשבית את המשק", כתב עידן בהבהרה. "ידעתי שראש הממשלה יקיים מסיבת עיתונאים תוך זמן קצר מההכרזה, והערכתי שאז תסתיים השביתה. סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסוים בין הצדדים, דבר שהתברר לי בדיעבד כלא נכון". 

"מהלך פוליטי בריוני" 

עם הכרזת ההסתדרות על השביתה, עידן, חבר תנועת הליכוד, עצר את ההמראות בנתב"ג בתוקף תפקידו כיו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה. השר עמיחי שיקלי וחברי הכנסת בועז ביסמוט, משה סעדה ודן אילוז פנו בתחילת החודש לבית הדין של הליכוד בבקשה להפסיק את חברותו של עידן בתנועה. הם טוענים כי השבתת הטיסות על-ידו היה "מהלך פוליטי בריוני שפגע ברבים", וכי עידן הפר בכך את התחייבותו לסייע להגשמת מטרותיה של הליכוד.

מהליכוד נמסר היום (א') בתגובה: " בניגוד לדבריו של פנחס עידן, פעלנו בתוקף נגד השביתה ודרשנו מיו"ר ההסתדרות להימנע ממנה ולהפסיק אותה מיד. כל טענה אחרת איננה נכונה". 

"טענה משוללת יסוד" 

יו"ר ההסתדרות בר-דוד מכחיש כי השביתה תואמה עם ראש הממשלה נתניהו. היום נמסר מדוברות בהסתדרות בהמשך לפרסומים הבוקר על תיאום השביתה במשק: "החלטת יו"ר ההסתדרות להשבית את המשק התקבלה מתוך דאגה עמוקה לעתיד מדינת ישראל, ובגיבוי תקדימי שניתן לכך על-ידי קברניטי המגזר העסקי. כל טענה על תיאום השביתה מול לשכת ראש הממשלה היא משוללת יסוד, ואין בינה לבין האמת כל קשר למציאות".

בתגובה של ההסתדרות לפני כשבועיים, לאחר הפרסום הראשון בעניין, אמר בר-דוד: "למעלה משלושה עשורים שאני מקדיש את חיי לשירות הציבור, ומה שתמיד מנחה אותי בהחלטותיי הוא טובת המדינה. ההחלטה שקיבלתי להשבתת המשק היא מהקשות שידעתי - ולו מתוך ההכרה בגודל האחריות שמונחת על כתפיי. זו הייתה השביתה הראשונה בתולדות המשק הישראלי שבה ניצבו לצד ההסתדרות ראשי המשק ומנהיגי המגזר העסקי.

"האגדה שנרקמה על כך שהשביתה תוכננה או תואמה מול לשכת ראש הממשלה היא טענה משוללת יסוד, בדיה עיתונאית שאין בינה לבין האמת מאומה. ההסתדרות תמשיך לעמוד כחומה בצורה למען החברה הישראלית ותפעל בכל הערוצים שעומדים לרשותה נגד הקיטוב ולמען איחוי הקרעים בעם".