עם אג"ח בתשואה דו־ספרתית: אלמוגים נכנעה לדרישה לקיצוץ בדיבידנד

דרישה חריגה של גופים מוסדיים לחברת הבנייה למגורים הובילה אותה לחתוך בשליש את תשלום הדיבידנד השנתי - מ־30 מיליון ל־20 מיליון שקל

מריו זוזל, מבעלי אלמוגים החזקות / צילום: סיון פרג'
מריו זוזל, מבעלי אלמוגים החזקות / צילום: סיון פרג'

פניות של משקיעים המחזיקים באג"ח של חברת הבנייה למגורים אלמוגים הובילו אותה לחתוך בשליש את תשלום הדיבידנד השנתי שלה. אותם משקיעים התרעמו על כך שחברה, שאחת מסדרות האג"ח שהנפיקה (סדרה ז') נסחרת בתשואה דוספרתית של 14.6% - המשקפת חשש לפירעון החוב - בוחרת לחלק רווחים לבעלי המניות במקום "לשריין" את הכסף לתשלומי החוב.

אלמוגים  הנפיקה 5 סדרות אג"ח, שמהן נותרו לפירעון 330 מיליון שקל. בשנת 2023 צפויה החברה לפרוע היקף של 108 מיליון שקל, ובשנה אחריה אג"ח בסך 134 מיליון שקל.

בתחילת השבוע, עם פרסום התוצאות הכספיות לשנת 2022, הודיעה אלמוגים כי תחלק דיבידנד של 30 מיליון שקל, כפי שמאפשרת המדיניות שלה. החברה אמנם נהגה כך גם לפני שנה, אלא שמאז זינקה הריבית ואיתה התשואות על האג"ח שהנפיקה, כמו של חברות רבות אחרות.

אלמוגים, שנסחרת בשווי של 190 מיליון שקל לאחר ירידה של כ-40% במניה בשנה האחרונה, דיווחה בהמשך כי "ביומיים שחלפו ממועד פרסום הדוח התקבלו פניות מטעמם של בתי השקעות ומשקיעים אחרים, הנמנים עם מחזיקי אג"ח החברה, שהביעו חוסר שביעות רצון והסתייגות מגובה סכום הדיבידנד לחלוקה, בטענה שהיקפו אינו בהלימה עם שערי האג"ח של החברה, וביקשו לפיכך לשקול מחדש את ההחלטה.

"אי לכך קיים דירקטוריון החברה דיון נוסף שבסיומו, מתוך הקשבה לרחשי לבם של מחזיקי האג"ח ורצון החברה לשמור על מערכת יחסים תקינה וטובה עם גורמים אלה, החליט הדירקטוריון להפחית את סכום הדיבידנד שיחולק ל-20 מיליון שקל".

אלמוגים נמצאת בשליטת מריו זוזל ועמי בר משיח (77%). הכנסות החברה הסתכמו אשתקד ב־526 מיליון שקל, עלייה של 25% ביחס לשנה קודמת, והרווח הנקי עלה ב־32% ל־77 מיליון שקל. בחברה סבורים כי יש לה מקורות מספקים להמשך הפעילות, תוך חלוקת הדיבידנד. לאלמוגים כיום 5 פרויקטים להקמת 1,000 יחידות דיור, שנמצאים לקראת סוף הביצוע שלהם. מאותם פרויקטים צפויים עודפים של כ־200 מיליון שקל, שאמורים לאפשר לחברה את פירעון החובות שלה.