"דרישות לצמצום זכויות": 7,000 עובדי בנק הפועלים הכריזו על סכסוך עבודה

ארגון העובדים של הבנק הכריז על סכסוך עבודה, לאחר שקיבל את אישור ההסתדרות, ולאחר שתוקף ההסכם הקודם פג לפני 3 חודשים • אתמול הודיע המתחרה הגדול לאומי על הסכם קיבוצי חדש שהעניק בונוסים נרחבים לעובדים

סניף בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב
סניף בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב

ארגון עובדי בנק הפועלים  הכריז היום (ב') על סכסוך עבודה של כ-7,000 עובדי הבנק. זאת, לטענת ארגון העובדים, לאור המבוי הסתום במשא-ומתן מול הנהלת הבנק על הסכם שכר חדש. ההכרזה על סכסוך העבודה הנה בהמשך לאישור שקיבל ארגון העובדים ממוסדות ההסתדרות, והיא מגיעה לאחר שאמש הודיעה הנהלת בנק לאומי, המתחרה הגדול של הפועלים, על הסכם עבודה קיבוצי חדש שהעניק לעובדים בונוסים גדולים בגובה של כשלוש משכורות בגין שנת 2022 וכן בונוס של 10,000 שקל לרגל חגיגות 120 שנה לבנק.

מומחים מנתחים: איפה כדאי להשקיע היום 100 אלף שקל? | בדיקת גלובס
הנחות של 400 אלף שקל על דירה: עכשיו זה רשמי - מחירי הנד"ן בירידה | בדיקת גלובס

בארגון העובדים הסבירו כי במהלך יותר מחצי שנה מתנהל משא-ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש מול הנהלת הבנק, זאת בשל פקיעת תוקפו של הסכם השכר הקודם לפני כ-3 חודשים. "אך בעוד ארגון העובדים פועל לקידום ההסכם והבטחת זכויות העובדים, תנאי השכר והביטחון התעסוקתי שלהם, הנהלת הבנק מגלה אדישות לזכויות העובדים וגוררת רגליים במשא-ומתן, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שהבנק צבר בשנים האחרונות רווחים אדירים שהגיעו בשנת 2022 לרווחי שיא העומדים על 6.5 מיליארד שקל. רווחים שהינם תוצאה ישירה של עבודה מאומצת יום אחר יום של כ-7,000 עובדי הבנק", הם ציינו. 

"דרישות בלתי סבירות" 

עוד הוסיפו בארגון העובדים כי "ההכרזה על סכסוך העבודה נובעת מדרישות בלתי סבירות מצד הנהלת הבנק לצמצום הזכויות של העובדים הקיבוציים, כוונת ההנהלה לצמצם ככל האפשר העסקה חדשה של עובדים קיבוציים ובכך לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. דרישות אלו של ההנהלה מגיעות בזמן שהעובדים מתמודדים עם עומס עבודה חסר תקדים המוטל על כתפיהם, כתוצאה מיישום תכנית קיצוצים רחבת היקף ושינויים מרחיקי לכת במצבת כוח-האדם שנקטה הנהלת הבנק בשנים האחרונות", ציינו בארגון העובדים.

יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל, מסר: "מדובר בזלזול חמור ובלתי נתפס כלפי כלל עובדי הבנק. לא נהסס להחריף את המאבק ולנקוט בכל הכלים העומדים לרשותנו. עובדי הבנק יפעלו יחד על מנת להבטיח את זכויותיהם מול ההנהלה".

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, מסר: "אני קורא להנהלה לנצל את הימים הקרובים ולהגיע להסכם בהידברות ורוח טובה".

מבנק הפועלים נמסר: "בנק הפועלים גאה בעובדיו המקצוענים ומצר על החלטת ארגון העובדים להכריז על סכסוך עבודה. הנהלת הבנק מחויבת למשא-ומתן מכבד ומכובד, שינוהל תוך בחינת מכלול השיקולים והאתגרים בפניהם ניצב הבנק. אנו קוראים לארגון העובדים להמשיך בתהליך המשא-ומתן ולהימנע מצעדים שיפגעו בעובדי הבנק ובלקוחותיו".