בניסיון להרגיע: נתניהו ייפגש מחר עם שורה של אנשי עסקים בביתו של שלומי פוגל

בעקבות המכתב שבו הצביעו מאות כלכלנים על חשש כבד מהשלכות הרפורמה המשפטית על כלכלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם שורה של אנשי עסקים בבית מקורבו, איש העסקים שלומי פוגל, ויטען להיסטריה ולדיסאינפורמציה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

בעקבות מכתב האזהרה עליו חתמו 270 כלכלנים והחששות בנוגע להשקעות בישראל, ייפגש מחר (ו') ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קבוצה של אנשי עסקים ישראלים.

הפרופסור שהתפטר מהוועדה המוניטרית: "החשש הכי גדול הוא בריחת מוחות שתהרוס את המדינה לעשרות שנים" | ראיון
מנכ"לית פאפאיה גלובל מושכת את כספי החברה מישראל. האם זה אפשרי? 
נתניהו מנסה להרגיע את חששות הכלכלנים מהרפורמה המשפטית: "מי שהשקיע בישראל הרוויח המון וירוויח עוד הרבה יותר" 
פרופ' דניאל כהנמן לגלובס: "הרפורמה המשפטית היא חורבן, יהיו לה תוצאות מוחשיות בכלכלה ובמעמד המדיני" 

מטרת הפגישה מבחינת נתניהו היא להפיג את החששות ולגייס תמיכה במגזר העסקי לעמדתו, לפיה הרפורמה המשפטית תסייע לכלכלה הישראלית, ולא להפך.

לפי פרסום של מוטי קסטל בערוץ 14, הפגישה אמורה להיערך בביתו של שלומי פוגל, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת אמפא ומספנות ישראל, הנחשב מקורב לנתניהו. רשימת אנשי העסקים הצפויים להשתתף בפגישה נותרה חסויה, מחשש שמי מהם יקבל רגליים קרות בשל הלחץ מהמחאה וממתנגדי הרפורמה.

נתניהו אמור להציג בפני המשתתפים גם צעדים ורפורמות כלכליות שממשלתו אמורה לקדם. עם זאת, מטרתה העיקרית של הפגישה היא לצמצם את הנזק שיצר מבחינתו מכתב הכלכלנים, הן בדעת הקהל הישראלית אבל בעיקר העולמית.

בסביבת נתניהו מותחים ביקורת קשה על מה שהם מכנים ההיסטריה והדיסאינפורמציה שלשיטתם הופצו בימים האחרונים.

נזכיר כי מאות כלכלנים, בהם זוכה פרס נובל לכלכלה דניאל כהנמן, פרופ' יוג'ין קנדל, פרופ' אבי בן בסט ועוד, שלחו השבוע מכתב לנתניהו, שבו הזהירו מההשלכות הכלכליות האפשריות של הרפורמה המשפטית. אזהרות נוספות, בעיקר בנוגע לדירוג האשראי של ישראל, נשמעו מכיוונו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון.

לעומת זאת, ניתן לשמוע קולות אחרים כמו למשל זה של אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס - הגוף המוסדי הגדול בישראל במונחי שווי שוק, שאמר אתמול לגלובס כי "יש התעניינות גדולה בכלכלה הישראלית", וכי "אף משקיע זר לא שואל אותי על הרפורמה המשפטית".