בשטראוס מחזירים את חטיפי השוקולד, ובונים על הזיכרון הציבורי הקצר

מבלי להתייחס לפרשת הריקול שהתרחשה השנה, שטראוס עולה בקמפיין חדש שזוכה לאהדה גבוהה, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה º הפרסומת המושקעת ביותר של השבוע שייכת ל־yes, לנועה קירל ולמשתתפי האירוויזיון

קמפיין השוקולד של שטראוס-עלית / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב
קמפיין השוקולד של שטראוס-עלית / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

בשנים האחרונות, הפרסומות של yes מהוות סוג של אירוע על המסך: הן מושקעות הרבה יותר ביחס ל"חברותיהן" להפסקה, בעיקר בניראות אך גם בקריאייטיב, ומצליחות להתברג במקומות גבוהים בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות.

הפעם מדובר בפרסומת המוקדשת לתחרות האירוויזיון שבה נועה קירל תייצג את ישראל. לצדה מופיעים שני זוכי עבר, דנה אינטרנשיונל ויזהר כהן, ושני משתתפים שהצליחו קצת פחות, שרה'לה שרון וקובי מרימי. הארבעה שרים טקסט המבוסס על חוויותיהם האישיות מהאירוע, כאשר המסר הכללי הוא שהמוצר של yes מהווה ניצחון בפני עצמו. השיר שעליו מורכבות המילים הוא "עוד נגיע" של ירדנה ארזי, שהשתתפה בעצמה באירוויזיון - אך היא אינה נכללת בפרסומת.

קמפיין yes+FIBER / צילום: Alex negulescu
 קמפיין yes+FIBER / צילום: Alex negulescu

הפרסומת מתברגת במקום השני בזכירות, ובמקום השלישי באהדה - הרחק הרחק מהמקום הראשון שמאויש על ידי שופרסל ואירנה (26.1% אהדה). על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת ל־yes היא המושקעת ביותר השבוע, עם 2 מיליון שקל.

באפריל האחרון הודיעה עלית־שטראוס על ריקול במפעלי השוקולד שלה, והייצור הופסק ליותר משלושה חודשים. כך נעלמו מהמדפים חטיפים אהובים כמו טעמי, טורטית, טוויסט, מקופלת ואחרים, שקיימים עשרות שנים והשתרשו היטב בישראליות.

כעת יוצאת החברה בקמפיין שמציין את חזרתם למדפים - בלי לומר מילה מדוע הם נעלמו מלכתחילה, מתוך הבנה שבציבור קיימת אהדה גבוהה למוצרים והזיכרון הלאומי קצר. הבחירה בשיר נוסטלגי ("עוד סיפור אחד של אהבה" של שימי תבורי) וההומור העצמי ("אוי איך את מסוגלת" על טורטית, "ממממ יבש, נהדר" על טוויסט), ממקמים את הפרסומת במקום השני באהדה, והחמישי בזכירות.

אחרי תקופה ארוכה של היעדרות מהמסך, בעקבות הפרידה המתוקשרת מהפרזנטורית רותם סלע, טורנדו חוזרים להפסקת הפרסומות עם פרזנטורית חדשה, נעמי לבוב. באווירה חורפית, לבוב יושבת על הספה בבית, ומסבירה מדוע אפילו לאנץ' על חשבון חברה או מסאז' אבנים חמות לא יצליחו להזיז אותה מהמזגן.

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב
 נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

למרות שרוב הישראלים אכן יוצאים פחות מהבית בימי החורף, האמירות הללו מעט מוגזמות, וגם לא מקוריות. טורנדו, שהתרגלו ל"אוויר פסגות" עם סלע, מתברגים הפעם רק במקום השביעי - הן בזכירות והן באהדה.

שלושה דאבלים

אדלר חומסקי ורשבסקי, באומן בר ריבנאי ומקאן ת"א מצליחים להתברג בדירוג עם שתי פרסומות לכל משרד.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום צונחת, מ־41 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־36.5 מיליון שקל השבוע.

מה שמעניין מבוגרים

הצפייה הליניארית מאפיינת בעיקר את הדורות המבוגרים יותר, ואולי משום כך מחצית מהפרסומות בדירוג שייכות לגופים פיננסיים.