ההסכמים הקואליציונים: מתחזקת ההערכה שדרעי בדרך לאוצר

בליכוד שואפים לחתום על ההסכמים הקואליציוניים מול גוש הימין לפני השבעת הממשלה בשבוע הבא • התקדמות נרשמה אצל יו"ר ש"ס דרעי שהביע רצון לקבל לידיו את תיק האוצר, למרות המכשולים המשפטיים • בנוסף, יש רצון לחוקק חוק שיקבע כי ביטול חוק של הכנסת רק ע"י פסיקה פה-אחד של 15 שופטים, כך נודע לגלובס

אריה דרעי ביום הבחירות, כעת בדרך למשרד האוצר / צילום: יעקב כהן
אריה דרעי ביום הבחירות, כעת בדרך למשרד האוצר / צילום: יעקב כהן

המשא-ומתן בין מפלגות גוש הימין לליכוד יימשך הבוקר במטרה לסיים את ניסוח ההסכמים הקואליציוניים מהר ככל האפשר לקראת השבעת ממשלה בשבוע הבא.

לגלובס נודע כי במקביל להסכמות שהושגו על הכנסת פסקת ההתגברות לנוסח ההסכמים, ישנו רצון לתקן באופן רוחבי את נושא האיזון בין הרשויות, ובנוסף גם לחוקק חוק שיקבע מעתה כי ביטול חוק של הכנסת ייעשה רק על ידי פסיקה פה-אחד של 15 שופטים. ח"כ לשעבר אריאל קלנר מהליכוד קידם חוק בנוסח הזה בעבר אך הוא נתקע על שולחן הכנסת, כעת כחלק ממהלך רחב לתיקון מערכת המשפט שמובילים חברי המפלגות הדתיות והחרדיות החוק הזה צפוי להיכנס להסכמים הקואליציוניים. 

תיק אחד, חמישה מועמדים: המרוץ המתחמם למשרד האוצר 

התקדמות במתן תיק האוצר לדרעי

התקדמות בחזית נוספת נרשמה אצל יו"ר ש"ס אריה דרעי שהביע רצון לקבל לידיו את תיק האוצר, בהתאם להצעת נתניהו. כפי שדיווח לראשונה העיתונאי ארי קלמן באתר ב"חדרי חרדים", דרעי אמר למקורביו כי הוא מעוניין בתיק. אך יש לציין כי דרעי יידרש קודם לעבור את המשוכות המשפטיות בדרך לכהונתו כשר לאחר עסקת הטיעון שחתם עם היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט. העובדה כי פניו של דרעי לאוצר, יוצרת לנתניהו מוקש בגזרת הציונות הדתית, שם בצלאל סמוטריץ' מכוון לאחד משני תיקים בכירים: אוצר או ביטחון.

בפגישת המשא-ומתן שנערכה אתמול בין נציגי הליכוד לנציגיו של סמוטריץ' הוחלט להניח בצד את העימות מול ש"ס על תיק הדתות ולפעול קודם לפתור את שאלת התיק הבכיר. בנוסף דורשים בציונות הדתית את תיקי החינוך, התיישבות וירושלים. חברי יהדות התורה מדווחים על התקדמות משמעותית בניסוח ההסכמים הקואליציוניים והם ערוכים לסיים את המשא-ומתן עוד היום. דרישות המפלגות החרדיות צפויות להיכנס לנוסח ההסכמים בין היתר אלו הנוגעות לפסקת ההתגברות, ביטול מסים ותיקים: ועדת כספים, שיכון וסגני שרים בשני משרדים נוספים.