דירקטוריון שטראוס אישר את תוכנית ההתייעלות: פיטורי כ-150 עובדים ושינוי מבנה ארגוני

לפי שעה, רובם הגדול של המפוטרים הם עובדי המטה והמשרדים ולא עובדי ייצור • בנוסף, הקבוצה תעביר חלק משירותיה, שעד כה ניתנו בחטיבות, ליחידות רוחביות • עפ"י ההערכות, התוכנית, שנקראת "שטראוס ONE", תחסוך לקבוצה עד 80 מיליון שקל בשנה

עפרה שטראוס, יו''ר קבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר
עפרה שטראוס, יו''ר קבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר

דירקטוריון שטראוס  אישר את תוכנית ההתייעלות של הקבוצה בהובלתה של עפרה שטראוס, במסגרתה יפוטרו כ-150 עובדים. לפי שעה, רובם הגדול הם עובדי המטה והמשרדים ולא עובדי ייצור.

התוכנית, שנקראת "שטראוס ONE", מפרטת את השינוי המבני של הקבוצה, שעל-פי ההערכות יחסוך לה עד 80 מיליון שקל בשנה. 

האם שי באב"ד הוא האדם המתאים להוביל את שטראוס? | ניתוח 
תתמקד בשוקולד: שטראוס מפסיקה לייצר חלק מהמאפים 
גל התייקרויות? הרווחיות התפעולית של הספקים הגדולים לרשתות המזון נחתכה בעשרות אחוזים

הקבוצה - שכחלק מהתוכנית מתכננת את "השטחת הארגון וצמצום בשכבות ניהול לצורך חיזוק גמישות, התייעלות ואפקטיביות ארגונית" - תעביר למעשה חלק משירותיה, שעד כה ניתנו בחטיבות, ליחידות רוחביות. כך, שירותים שעד כה היו שייכים לכל חטיבה בנפרד - למשל חטיבת הממתקים או הקפה - יאוגדו ליחידה רוחבית שתהיה אחראית על כל חטיבות הקבוצה.

התייעלות נוספת היא "השטחת הפירמידות" - כלומר ריכוז של קבוצת עובדים גדולה יותר תחת מספר מצומצם יותר של מנהלים.

בנוסף, הוחלט למקד את השקעות הקבוצה בארבעה אזורים: ישראל, ברזיל, ארה"ב וסין; ולהמשיך לפתח את התשתיות והצמיחה באמצעות רכישות ומיזמים של מה שהקבוצה מכנה "מודלים עסקיים חדשים".  

היעד: צמיחה בקצב שנתי ממוצע של כ-5%

"אנחנו במתווה האסטרטגי הרב-שנתי שלנו ומבצעים לצורך זה שינויים במבנה הארגוני ובמודל ההפעלה של הקבוצה באופן שישרת את יישום האסטרטגיה אותה פרסמנו", מסר גיורא בר-דעה, מנכ"ל הקבוצה היוצא. "התוכנית כוללת מהלכים לקידום צמיחה בת-קיימא, אשר תושג בין היתר באמצעות מיקוד והשקעות בגאוגרפיות נבחרות בהן נמשיך לפתח יתרון תחרותי, כניסה למודלים עסקיים חדשים, הרחבת השותפויות הקיימות, המשך השקעה בפודטק ובניית מצוינות בתחומי הליבה.

"לצד זאת כוללת התוכנית התאמה של מודל ההפעלה וביצוע התייעלות בהתאמה למציאות המשתנה ולאתגרים בסביבה הכלכלית. אנו מפנים משאבים לתחומי צמיחה תוך ביצוע התייעלות במקומות בהם נכון לייצר סינרגיות בישראל שיתמכו בחיזוק האפקטיביות והמצוינות הארגונית".

התוכנית אושרה שבועיים לאחר מינויו של שי באב"ד למנכ"ל הקבוצה במקומו של גיורא בר-דעה. עוד לפני מינויו הציבו בשטראוס יעד אסטרטגי מרכזי של צמיחה בקצב שנתי ממוצע של כ-5%, ובאב"ד, שיתחיל בתפקיד בדצמבר, יתחיל ביישום התוכנית בתקופה מאתגרת של גל עליות מחירים ואחרי השנה הסוערת שעברה על שטראוס לאחר הריקול של החטיפים בעקבות פרשת הסלמונלה.