שוב תקלה עולמית בפייסבוק: מיליוני משתמשים באינסטגרם הושעו מהאפליקציה בלי סיבה

בנוסף, משתמשים ברחבי העולם מדווחים על קריסת האפליקציה בלי סיבה • תקלה נוספת שדווחה היא ירידה במספר העוקבים • בשבוע שעבר, אפליקציה אחרת במשפחת האפליקציות של מטא, וואטסאפ, חוותה תקלה עולמית של כשעתיים

אינסטגרם, משתמשים מדווחים על חסימות והשעיית חשבונות / צילום: Shutterstock
אינסטגרם, משתמשים מדווחים על חסימות והשעיית חשבונות / צילום: Shutterstock

אלפי משתמשים ברחבי העולם מדווחים על תקלות באינסטגרם, שירות בת של חברת מטא (לשעבר פייסבוק). משתמשים שנרשמו באתר DownDetector דיווחו על השעיית וחסימת חשבונות בלי כל סיבה, על ירידה במספר העוקבים והנעקבים ועל תקלות שונות.

אחד המשתמשים הגיב: "רנדומלית נכתב לי שהחשבון שלי הושעה, לא פרסמתי או עשיתי משהו לפני שזה קרה". אחר כתב: "מה קורה כאן לעזאזל??? בבקשה תגידו לי שהחשבון שלי יחזור לעבוד".

משתמשים שמנסים לערער על החסימה נשלחים לעמוד טעינת דף שלא מתקדם. "אני מפחד שזה האקר או מישהו שגונב לי את המידע", כתב משתמש שלישי. ישנם גם משתמשים המדווחים על מאות משתמשים שיורדים להם מרשימת העוקבים, והאפליקציה קורסת להם, לדבריהם. 

אינסטגרם או טיקטוק? כך תזהו את הרשת הנכונה למותג שלכם 
האם בקרוב ניאלץ לשלם לוואטסאפ ולאינסטגרם?

ההודעה המוצגת לחשבונות החסומים היא "השענו את חשבונך ב-31 באוקטובר 2022", ולמעשה החשבונות מושעים מהפלטפורמה. ישנן הערכות כי הבעיות מרוכזות סביב משתמשי אייפון, וחלקם אף טוענים כי האפליקציה קרסה.

ההשעיות הללו גורמות לספירת העוקבים לרדת באופן דרמטי, חשבונות בעולם מדווחים על אלפי עוקבים שנמחקים להם מהרשימות. בעולם דווח כי חשבון האינסטגרם של כריסטיאנו רונאלדו מראה שהוא איבד 3 מיליון עוקבים מתוך 493 מיליון שהיו לו אתמול, והחשבון הראשי של אינסטגרם עצמו ירד ביותר ממיליון עוקבים.

דובר אינסטגרם אישר לגלובס: "אנו מודעים לכך שלחלק מכם יש בעיות בגישה לחשבון האינסטגרם שלכם. אנחנו בודקים את זה ומתנצלים על אי-הנוחות".

נזכיר כי בשבוע שעבר, אפליקציה אחרת במשפחת האפליקציות של מטא, וואטסאפ, חוותה תקלה עולמית של כשעתיים. משתמשים ברחבי העולם החלו לדווח מהשעה 10:00 (שעון ישראל) כי לא הצליחו לשלוח הודעות או לקבל הודעות. משתמשים גם קיבלו הודעת שגיאה בגרסת הווב ובגרסת שולחן העבודה,שבה נכתב כי האפליקציה לא מצליחה להתחבר לרשת. בתום שעתיים, משתמשים דיוחו כי אפליקציית וואטסאפ מתחילה לחזור לפעילות.