אורנה הוזמן-בכור: "העברנו את נמל אשדוד מלואו טק להייטק"

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, אמרה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס: "השקענו בנמל אשדוד הרבה טכנולוגיות, וכשיבוא רוכש עתידי, הוא יהיה מוצר אטרקטיבי על המדף"

אורנה הוזמן-בכור, יו''ר דירקטוריון נמל אשדוד, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: שלומי יוסף
אורנה הוזמן-בכור, יו''ר דירקטוריון נמל אשדוד, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: שלומי יוסף

"כבר טרם פריצת משבר הקורונה, דירקטוריון נמל אשדוד החליט על השקעה בתשתיות של 2.4 מיליארד שקל כדי להתמודד עם התחרות, החלטה דרמטית שמסייעת בהתמודדות של היום שאחרי הקורונה" - כך אמרה היום (ד') אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, בהרצאתה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס.

לדבריה, "אם הנמלים בישראל ובעולם לא יעברו מהפך טכנולוגי בשנים הקרובות, אנו גוזרים על עצמנו האטה בצמיחה הגלובלית". 

לדברי הוזמן-בכור, "הזעזועים הכלכליים הגלובליים של הקורונה מכים בנו חזק, ואנחנו כולנו מרגישים את השפעתם על חיינו: מזינוק במחירי מוצרי הבסיס, בהמתנה לרכישת מכונית, בעלייה דרמטית בריבית ובזינוק בשיעור האינפלציה. העולם נמצא בטלטלה גדולה, והגלים האלה מתנפצים חזק על שובר הגלים שלנו בנמל אשדוד, ואם הם מתנפצים על נמל אשדוד - העורק הראשי של הכלכלה הישראלית - אז בוודאי שלא רק אנחנו מרגישים בזה, אלא כל אזרח מרגיש את זה". 

"הפכנו את נמל אשדוד לנמל צומח"

הוזמן-בכור מונתה ליו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ביוני 2017. ולדבריה, "אם מסתכלים על ציר הזמן אחורה עד 5 שנים מאז שמוניתי לתפקיד, רואים שתחום הסיפונים לא חווה שינויים".  

לדבריה, "נמל אשדוד הוא השער הכלכלי של מדינת ישראל, ואני רוצה לדבר על השפעת הקורונה על הנמל. העברנו את הנמל מלואו טק להייטק והפכנו אותו לנמל צומח. תוך כדי תנועה הבנו שאפשר לעשות הרבה דברים ולקצר תהליכים. התחלנו עם 12 חברות סטארט-אפ שמקדמות פיילוטים להתייעלות, וכיום ישנן 62 חברות סטארט-אפ כולל חממה טכנולוגית שעובדת על פיתוח הנמל". 

לדבריה, "נתנו לחברות ההייטק להיכנס לתחום הלוגיסטיקה והצלחנו לייצא את הטכנולוגיות שלנו מחוץ לישראל. כיום נמל אשדוד הוא אחת מחברות הדגל של החברות הממשלתיות שמתפתח לביזנס, וכשיבוא רוכש עתידי, הוא יהיה חברה רווחית על המדף". 

 *** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central , נמל אשדוד וחברת החשמל