לא רק יאכטות: על מה העשירים ביותר אוהבים להוציא את כספם?

דוח חדש בדק באילו תחביבים אנשים עם יותר מ-100 מיליון דולר אוהבים להשקיע • גם שעונים, יינות ואומנות נמצאים ברשימה

שיט ביאכטות אמנם נמצא ברשימה, אך הפעילויות המועדפות ביותר עשויות להפתיע / צילום: Shutterstock, Dmitrii D
שיט ביאכטות אמנם נמצא ברשימה, אך הפעילויות המועדפות ביותר עשויות להפתיע / צילום: Shutterstock, Dmitrii D

חברת ניתוח הפיננסיים New World Wealth וחברת הייעוץ Henley & Partners פרסמו דוח משותף המפרט מהן הדרכים המועדפות על מי שמכונים סנטי-מיליונרים - בעלי נכסים בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר - לבלות את זמנם ולהוציא את כספם. שיט יאכטות וחופשות סקי אמנם נמצאות ברשימה, אך הפעילויות המועדפות ביותר על עשירי העולם עשויות להפתיע.

הפוליטיקאית הבריטית ששילמה את המחיר על הבטחות מנותקות מהמציאות | פרשנות
קרבות השבבים בין סין וארה"ב מגיעים לישראל. מה יקרה לחברות ההייטק המקומיות? 

בראש רשימת תחביבי העשירים ממוקם הגולף המוכר, ולצדו איסוף פריטי אומנות. רכיבה עירונית על אופניים, וכן רכיבה על אופני הרים האפילו על הסקי והגיעו למקום שלישי. רכיבה על סוסים חותמת את חמשת המקומות הראשונים, ואחריה דיג במקום השישי - מעל איסוף מכוניות קלאסיות, ציד, שיט יאכטות ואיסוף שעונים.

אולי קשה לדמיין את אותם אנשים שמבלים את זמנם בקניית מכוניות וינטג' במחיר של עד 40 מיליון דולר (עבור פרארי 250 GTO משנות ה-60) עומדים במים ומחכים לדגים שינשכו את הפיתיון, או יורדים בשבילי הרים עם אופניים, אבל גם הפעילויות הללו צברו פופולריות במהלך השנים וכך זינקו לצמרת הרשימה. בשנת 2000 גם רכיבה על אופניים וגם דיג היו במיקומים נמוכים יותר ברשימה, ודורגו במקום השביעי והעשירי בהתאמה - כך נמסר מ-New World Wealth ל-CNBC.

עד מיליון דולר עבור שעון בודד

בקרב דייגים חובבים, דיג זבובים פופולרי במיוחד. הנהרות האהובים על דייגי הזבובים פזורים ברחבי העולם, מארה"ב וסקוטלנד ועד ניו זילנד, אך גם יעדי נופש טרופיים צוברים אוהדים מהתחום, כך לפי הדוח. "גם דיג באמצעות זבובים באוקיינוס ​​עולה בפופולריות. המקומות המובילים לכך כוללים את אוסטרליה, האיים הקריביים, תעלת מוזמביק, איי סיישל ודרום האוקיינוס ​​השקט", נכתב. איסוף שעונים הוא גם תוספת חדשה לרשימה מאז שנת 2000, שדוחקת את איסוף היין אל מחוץ לעשירייה הראשונה. עבור חלק מעשירי העולם, המשמעות היא הוצאה של עד מיליון דולר על שעון בודד.

על פי הדוח ישנם יותר מ-25 אלף סנטי-מיליונרים ברחבי העולם, נכון ליוני 2022 - כאשר קרוב ל-10,000, או 38%, מהם גרים בארה"ב, שם ממוקמות 5 מתוך 10 הערים העשירות בעולם. סין, הודו, בריטניה וגרמניה חותמות את החמישייה הראשונה.

על פי הדוח, אוכלוסיית האולטרה עשירים גדלה במהלך השנים. "המספרים של קבוצה זו קפצו ביותר מפי שניים ב-20 השנים האחרונות", כך נכתב. פריחת הסנטי-מיליונרים הגדולה ביותר צפויה להתרחש באזורים מתעוררים כמו הודו, שם מספרם צפוי לעלות בכ-80% בעשור הקרוב. "הצמיחה של סנטי-מיליונרים באסיה צפויה להיות כפולה מזו של אירופה וארה"ב במהלך 10 השנים הבאות, בסביבות 57%", כתבו Henley & Partners.