רכב סיני | בלעדי

הפלישה נמשכת: 3 חברות רכב סיניות נוספות יגיעו לישראל

קרסו תתחיל לייבא מכונית סדאן חשמלית של JMC הסינית במחירים שוברי שוק, יצרנית הרכב הסינית HOZON חותמת הסכם עם קבוצת בליליוס, וטלקאר נכנסת לתחום המשאיות החשמליות עם משאית של דונפנג

רכב של היצרנית הסינית JMC / צילום: יח''צ JMC
רכב של היצרנית הסינית JMC / צילום: יח''צ JMC

קבוצת קרסו נערכת ליבוא סדרתי של עוד מותג רכב חשמלי מסין לישראל. השבוע הודיעה בסין קבוצת Jiangling, שמוכרת כלי רכב מסחריים ופרטיים תחת שם המותג JMC, כי חתמה רשמית על הסכם עם קרסו מוטורס ליצוא מכונית הסדאן החשמלית YI לישראל. לפי לשון ההודעה המשלוח הראשון יכלול כ-600 מכוניות מסוג זה. 

מותג הרכב החשמלי הסיני BYD נוחת בישראל: אלו הדגמים שמגיעים 
הישראלים מסתערים על המכוניות מסין, וזו עשויה להיות רק ההתחלה

החברה הסינית הודיעה כי מדובר "במהלך חשוב לקראת יצוא כלי הרכב שלה לאירופה". המכונית, שמיוצרת במפעל משותף לרנו ול-JMC בסין, נמכרת בסין עם מנועים חשמליים בהספק 150 כ"ס ו-227 כ"ס ומצוידת בסוללת ליתיום קיבולת של כ-60 קילוואט שעה בדגם ארוך הטווח, שמשיג טווח של עד כ-500 ק"מ בתקן הסיני.

אורכה של המכונית 4.67 מטר, רוחבה 1.83 מטר, ובסיס הגלגלים שלה באורך 2.75 מטר. האבזור התקני בסין מקיף למדי וטווח המחירים של הרכב בסין נע בין כ-22 ל-27 אלף דולר לפני הטבות מס, כמחצית מהמחיר של טסלה 3 בסין. עדיין לא ברור מתי יתחיל השיווק בישראל.

במקביל הודיעה השבוע יצרנית הרכב הסינית HOZON עם חתימת הסכם שיווק עם קבוצת בליליוס, שמייצגת בישראל את יצרנית הרכב AIWAYS. הוזון, שמוכרת בסין תחת שם המותג NEZHA, היא אחת היצרניות המובילות במכירות רכב חשמליים בסין, אם כי היא התמקדה עד כה בכלי רכב בפלח הנמוך-בינוני של השוק. החל מהשנה היא אמורה לשווק בסין גם מכונית פרמיום-סדאן חשמלית, שמתחרה בטסלה S. השיווק בישראל אמור להתחיל במדורג במחצית השנייה של השנה הבאה.

יצרנית הרכב הסינית HOZON במעמד חתימת הסכם שיווק עם קבוצת בליליוס / צילום: יח''צ
 יצרנית הרכב הסינית HOZON במעמד חתימת הסכם שיווק עם קבוצת בליליוס / צילום: יח''צ

ואילו קבוצת "טלקאר" אמורה להתחיל לייבא לישראל את המשאיות החשמליות הקלות של "דונפנג" הסינית. המשאית, שקיבלה לאחרונה תקינה אירופית מלאה, מהווה את הכניסה הראשונה של טלקאר לפלח הרכב הכבד. החברה צפויה להתחיל לייבא עוד לפני סוף השנה גם קרוס-אובר פרמיום חשמלי של חברת SERES, שאמור להתחרות בטסלה Y.