שופרסל | בלעדי

בעקבות הביקורת: אלה תנאי השכר החדשים של יו"ר שופרסל איציק אברכהן

במקום המענק בסך 2.5 מיליון שקל שאברכהן היה צפוי לקבל, ושעורר הדים, יקבל היו"ר שישה חודשי הודעה מוקדמת, זאת בנוסף לשישה חודשי הסתגלות בסך משכורתו, כל עוד יישאר בתפקידו לתקופת מינימום של שנתיים לפחות

איציק אברכהן, יו"ר שופרסל / צילום: סיון פרג'
איציק אברכהן, יו"ר שופרסל / צילום: סיון פרג'

לקראת אסיפת בעלי המניות בשופרסל  שתכונס ב-22 בספטמבר, המליץ דירקטוריון החברה לעדכן את תנאי הפרישה של יו"ר החברה איציק אברכהן.

לאחר דין ודברים עם הגופים המוסדיים, הוחלט באסיפה כי במקום המענק בסך 2.5 מיליון שקל שאברכהן היה צפוי לקבל, ושעורר הדים, יקבל היו"ר שישה חודשי הודעה מוקדמת, זאת בנוסף לשישה חודשי הסתגלות בסך משכורתו, שעומדת על 157 אלף שקל בחודש, כל עוד יישאר בתפקידו לתקופת מינימום של שנתיים לפחות. זאת כאמור במקום המענק החד-פעמי שבחודש שעבר פורסם כי אברכהן צפוי לקבל בשל "ויתורו" על תקופת ההסתגלות שלה היה זכאי עם חזרתו לחברה בתפקיד היו"ר. 

אברכהן יקבל מענק רטרואקטיבי של 2.5 מיליון שקל ואופציות ב-10 מיליון שקל 
ביצועים חלשים ואי יציבות ניהולית גובים מחיר: רווחי הקמעונאות של שופרסל צללו ב-60% 

אברכהן מקווה ככל הנראה להוביל את שופרסל לרווחיות, ברקע התוצאות החלשות של הרבעון השני שהציגה והמחצית הקשה, ובעוד שנתיים להציג ביצועים שיצדיקו את המענק, שבתקופה זו, לאחר הירידה ברווחים של החברה וגלי המחאות בגין יוקר המחיה, גרר ביקורת רבה. 

רה-ארגון והתייעלות 

אברכהן מוביל בימים אלה, יחד עם מנכ"ל החברה אורי וטרמן, הדירקטוריון וההנהלה, שורת מהלכים ופעולות לשיפור ביצועיה של שופרסל ולהמשך מיצובה כחברת הקמעונאות הגדולה בישראל, תוך ביצוע רה-ארגון, תוכניות התייעלות וחידוד התוכניות העסקיות של החברה, במיוחד לאור התחרות הקרבה עם כניסתה של ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור לישראל.

שופרסל, המתנהלת ללא גרעין שליטה, ידעה בשנה האחרונה טלטלות רבות בקומת ההנהלה, כולל החלפת היו"ר והמנכ"ל. הגופים המוסדיים, המחזיקים ברוב מניות החברה,  הובילו להחזרת המנכ"ל הפורש אברכהן לרשת, הפעם בתפקיד היו"ר, והוא מצידו מינה מנכ"ל חדש, אורי וטרמן, במקום עופר בלוך שנאלץ לפנות את מקומו לאחר כהונה קצרה בת חודשיים בתפקיד, ובעקבותיו בכירים נוספים בחברה.