שדרוג את'ריום מתקרב, המשקיעים בלחץ ושולחים את הקריפטו לירידות

מטבע הקריפטו את'ריום, שהבלוק שלו יעבור שדרוג בסוף השבוע הבא, איבד ב-24 השעות האחרונות 8.4% ומושך אחריו את שאר השוק

המטבע השני בחשיבותו בשוק. אתריום לצד הביטקוין / אילוסטרציה: Shutterstock
המטבע השני בחשיבותו בשוק. אתריום לצד הביטקוין / אילוסטרציה: Shutterstock

המסחר בשוק הקריפטו מתאפיין בירידות שערים, כאשר מטבע האת'ריום איבד מאתמול (ג') 8.4%, ומושך אחריו את שוק הקריפטו. השדרוג המתקרב של בלוק האת'ריום, לאת'ריום 2.0 שצפוי לקרות בסוף השבוע הבא, מתבטא בעצבנות רבה בשווקים.

כדי להכין את רשת אתריום לשדרוג הצפוי בעוד כשבוע, המפתחים של בלוק האת'ריום התחילו לפרוס על הרשת את עדכוני-התשתית שנועדו לאפשר את השדרוג, אתמול, נפרס עדכון-תשתית משמעותי בשם Bellatrix, שנועד לאפשר את מעבר הוכחת הקונצנזוס של הבלוק Proof-of-Work לשיטת Proof-of-Stake אשר יותר יעילה וידידותית לסביבה. לאחר פריסת עדכון התשתית, החלו להופיע ברשת דיווחים על קשיים וכשלים באימות בלוקים חדשים.

מה המשמעות? כאשר נכנסות טרנזקציות חדשות לאישור לתוך בלוק חדש, על מנת להפוך את אותן עסקאות לעסקאות סופיות ורשמיות על גבי הרשת, הבלוק צריך לקבל אישור של "מאמת" ברשת (Validator), ואז הוא הופך לחלק מהשרשרת בבלוקצ'יין. בשוק מציינים כי בדרך כלל יש כחצי אחוז כשלים בתהליך האימות, לאחר פריסת העדכון החדש (Bellatrix), המאמתים לא הצליחו לאמת שיעור גבוה יחסית של כ-9% מהבלוקים שהוצגו להם לאימות.

מה המשמעות של הכשלים? הם גורמים להאטה ולאי-סדירות באישור עסקאות ופעולות ברשת. למפתחי בלוק האת'ריום יש זמן על מנת לתקן את התקלה לפני מועד המעבר ל-Proof-of-Stake בעוד כשבוע, אך המשקיעים שהולכים לקראת שדרוג משמעותי בבלוק מרכזי בעולם הקריפטו, ראו בכך חדשות לא טובות להמשך התהליך וליציבות הבלוק במהלך השדרוג, ושלחו את שוק הקריפטו כולו לירידות.