בעלי השליטה בסלקום מנסים למכור והעובדים מתקוממים

יו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב קוראת להנהלה ולבעלים לא לפעול במחשכים ולערב את העובדים בתהליך המכירה אחרת תשבית את החברה

מיה יניב, יו''ר ועד עובדי סלקום / צילום: חיים כהן
מיה יניב, יו''ר ועד עובדי סלקום / צילום: חיים כהן

ועד עובדי סלקום מאיים להשבית את החברה בעקבות הכוונה למכור את החברה ללא תיאום עימם. היום דיווחה סלקום על כך שישנם מספר הצעות לרכישת החברה מה שגרם למיה יניב, יו"ר הועד לצאת בהצהרה לפיה החברה לא תימכר במחשכים ומבלי שהעובדים יהיו שותפים לתהליך.

עובדי סלקום כבר הבהירו בחודשים האחרונים שהם לא מתכוונים לאפשר מהלכים שעלולים לפגוע בחברה או בעובדים כמו למשל האופציה שעלתה על הפרק לפני מספר חודשים למכור את אתרי הסלולר של החברה ולהשכירם מחדש במסגרת עסקת מימון. בעקבות התנגדות הועד בסלקום המהלך ירד מסדר היום.

אלא שעתה, בעקבות ההודעה, החליטו בועד סלקום לא לשבת מהצד ולהמתין שהעסקה תיסגר, אלא להתריע שמכירת החברה מחייבת הבהרות מולם. בתגובה, שלחה יניב, מכתב לעובדי החברה בו היא כותבת כי "מדובר בהודעה כל כך קריטית שנוגעת למכירת החברה, הבית שלנו, מקור הפרנסה שלנו לגורם עלום ולא ידוע".

במכתבה היא פונה למנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, ומכריזה כי בין העובדים להנהלת החברה מתקיים כעת סכסוך עבודה פתוח. לדבריה "ימי האכשרה עברו ואנו יכולים לפתוח בהשבתה מיידית של החברות סלקום, גולן טלקום ודינמיקה סלולר".

עוד היא הוסיפה כי "ההתנהלות הזו שקורית במחשכים עם מקור הפרנסה הראשי של אלפי משפחות בישראל איננה מקובלת ולא תעבור בשתיקה. לא תתבצע מכירה ולא תעבור מכירה אלא אם כן יגיעו עם נציגות העובדים בחברה להבנות ברורות ומדויקות.

"החברה זקוקה לבעלים יציבים המעוניינים לקדם אותה, כך קיווינו ברכישה האחרונה ואנו נאבק עד טיפת הדם האחרונה שלא יהפכו את סלקום לפרוט שעובר מיד ליד לצרכי רווח לבעלים ובלי להבין את הנזק שזה גורם לחברה ולעובדים".

לסיום כותבת יניב כי "אנחנו זקוקים לבעלים חזקים שישקיעו בחברה ויהפכו אותה ביחד איתנו לחברת התקשורת המשמעותית ביותר בישראל. אני מציעה למנכ״ל החברה לא להיתמם, ליצור איתנו קשר באופן מיידי וזאת על מנת לתת לנו עדכונים מדוייקים מה בדיוק קורה".