נתב"ג יהפוך לדיגיטלי ב-2023: כך מתכננים לקצר את התורים בשדה

רשות שדות התעופה הודיעה כי היא פועלת כדי להפוך את נתב"ג לנמל תעופה דיגיטלי בשנת 2023 - מהלך שצפוי להביא לקיצור התורים הארוכים לצ'ק-אין וביטול הבידוק הביטחוני הראשוני • מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי הנחה להקצות מעל 50 מיליון שקל לפרויקט השדה הדיגיטלי

נתב''ג. כיום למעלה מ-50% מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק-אין אונליין / צילום: בר לביא
נתב''ג. כיום למעלה מ-50% מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק-אין אונליין / צילום: בר לביא

מעל ל-10 מיליון נוסעים ואזרחי מדינת ישראל הרגישו מתחילת השנה עד כמה זמני ההמתנה בנתב"ג כבדים. כעת רשות שדות התעופה הודיעה כי היא פועלת כדי להפוך את נתב"ג לנמל תעופה דיגיטלי בשנת 2023 - מהלך שצפוי להביא לקיצור התורים הארוכים לצ'ק-אין וביטול הבידוק הביטחוני הראשוני.

למה כל כך יקר לצאת לחופשה ואיפה המחירים עדיין לא טיפסו: מנכ"ל אימפריית התיירות בוקינג בראיון
האחראית על המטענים בנתב"ג: "עד פסח הכאוס בתעופה ייגמר" 

על פי רשות שדות התעופה, דיגיטציה בנמל התעופה תאפשר לנהל את היציאה לחו"ל באמצעות הליכים עצמאיים, "Touch and Play". מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, הנחה להקצות מעל 50 מיליון שקל לפרויקט השדה הדיגיטלי. הרשות תשיק קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים, השקעה של מעל 2 מיליון שקל בשלב הראשון - שם יוכלו הנוסעים לשקול את המזוודות, לשלם על משקל יתר בהתאם לצורך ולהדפיס את התג והמדבקות למזוודה. תג המזוודה ייסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית ומשם המזוודות יישלחו לבטן המטוס.

בימים הקרובים, ברשות מתכננים להרחיב את אזור הבידוק של כבודת היד גם כדי לשפר את זמני העמידה בתור. באולם היוצאים יוסיפו טכנולוגיות נוספות על 24 עמדות בידוק כבודת יד, גם כאן "ירחיבו את השימוש המהיר במתחם", לדברי הרשות.

לדברי הארגון, כיום למעלה מ-50% מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק-אין אונליין. כך למעשה, עם הוספת הקיוסקים העצמאיים - "Touch and Play", הנוסעים יעברו את הבידוק הביטחוני רק לאחר ביצוע הצ'ק-אין. ברשות שדות התעופה מצפים כי השנה יעברו בנתב"ג 18 מיליון נוסעים וכי בשנה הבאה המספרים צפויים לעלות ל-24 מיליון נוסעים. לדבריהם, בזכות אלו שיעברו לתהליכים הדיגיטליים, הזמנים והתורים יקוצרו גם עבור אלו שכן יעמדו בתורים ולא יבצעו צ'ק-אין בבית. למעשה, תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו באונליין ובאמצעים דיגיטליים.

בחודשים האחרונים דווח רבות כי התורים בנתב"ג ארוכים ולא נמצא מענה מתאים. לאחרונה, צחי זילברשטיין בנה אלגוריתם שיספק מידע בזמן אמת על העומסים וגם תחזית ל-72 שעות קדימה, בעזרת שירות אינטרנטי בשם "מד עומס בנתב"ג".