בן גביר הכריז על ריצה עצמאית: "סמוטריץ' ניהל מו"מ למראית עין"

ח"כ איתמר בן גביר הכריז הערב על ריצה עצמאית של "עוצמה יהודית" - ללא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' - בבחירות הקרובות • לדבריו, "בכל סקר, בכל בדיקה, בכל מחקר, בכל סיור שפגשנו את אהדת הציבור בשטח וברחוב – אנחנו גדולים ממנו משמעותית"

ח''כ איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח''כ איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יום של פיצולים בימין: יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הודיע הערב (ב') על ריצה עצמאית ללא הציונות הדתית בבחירות הקרובות. "בחודש וחצי האחרון עשיתי הכול, אבל הכול, כדי שנרוץ יחד עם חבריי במפלגת הציונות הדתית. בתחילה חברי בצלאל סמוטריץ' סירב בכלל למשא-ומתן. אחר-כך הוא הסכים, אבל מסתבר שרק למראית עין, ועכשיו הוא דורש לעצמו שישה מקומות מתוך שמונה", אמר בן גביר.

"אתם מבינים, בכל סקר, בכל בדיקה, בכל מחקר, בכל סיור שפגשנו את אהדת הציבור בשטח וברחוב - אנחנו גדולים ממנו משמעותית, והוא דורש לעצמו שלושה רבעים מהרשימה. לצערי, למרות כל הוויתורים שלי, חבר הכנסת סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. ולכן, בלב שלם, אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות, ואחרי שבצלאל סרב לכל הוויתורים שלי - אני מכריז הערב על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות".

הודעתו של בן גביר תפסה את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בעיצומה של חופשה משפחתית. שעות ספורות לפני ההצהרה שיגר סמוטריץ' הודעה משלו במטרה לעצור את מסיבת העיתונאים, וקרא לבן גביר לחזור לשולחן המשא-ומתן, אך בן גביר המשיך כמתוכנן.

על-פי הסקרים האחרונים, בריצה נפרדת יביאו סמוטריץ' ובן גביר 58 מנדטים כל אחד, יותר מאשר בריצה משותפת, אך בגוש נתניהו חוששים שלבסוף אחד מהם יישאר מתחת לאחוז החסימה.

נפתלי בנט מתפצל מימינה

בגזרה אחרת היום התחוללה דרמה מתמשכת במפלגתו של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. בשיאה - הוא התפצל מהרשימה שהקים ועמד בראשה לטובת הבטחת המשך כהונתו של מתן כהנא כחבר כנסת עד לבחירות. בוועדת הכנסת התקיים בשעות הצהריים דיון ארוך בשלוש בקשות פיצול ממפלגת ימינה: מתן כהנא שצפוי לרוץ ברשימה הממלכתית, עידית סילמן שצפויה לקבל שריון בליכוד ושירלי פינטו.

הבקשות הוגשו לוועדת הכנסת אלא שחברי הקואליציה סרבו לאשר לסילמן את בקשת הפיצול, והיא בתורה סרבה לתמוך בזו של כהנא. כדי לאפשר לכהנא לעבור מפלגה מבלי להתפטר מהכנסת, גויס בנט, שחתם על בקשה לפיצול מימינה בשם שליש סיעה יחד עם כהנא ופינטו. הבקשה אושרה, ובנט צפוי לשוב ולחבור למפלגתו משעתידו של כהנא הובטח.