5 מסעדות פופ-אפ שוות וקיציות שעוד רגע נעלמות

מזוג שפים תל אביבים שעברו לגליל דרך מסעדה שהפכה לאיטלקית לחודש אחד ועד פרויקט של שפים שמארחים בסלון ביתם הפרטי: ארוחות משובחות שכדאי לתפוס מהר

סלטים יצירתיים באולה דלי / צילום: אסף קארלה
סלטים יצירתיים באולה דלי / צילום: אסף קארלה

קונספט הפופ אפ העדכני הגיע לעולם הקולינריה מתחום האופנה. מה שהחל כעמדה או דוכן שנפתח באופן כמעט-רגעי, כמו בשווקים של בנגקוק או מראקש, התגלגל קונספטואלית לחנויות ארעיות ועונתיות וחזר לחיינו בשנים האחרונות בדמות אירועים ומסעדות לתקופה קצובה. רגע לפני סוף השבוע - 5 פופ אפים קיציים ששווה לבקר בהם בשבוע-שבועיים הקרובים לפני שייעלמו.

טרטוריה מקומית

השבוע נפתחה בחוות ואדי ינשוף האקולוגית שליד ראש פינה מסעדת טרטוריה מקומית: פופ אפ של אוכל מקומי וגלילי עם טאץ' ים תיכוני וצמחוני.

על המסעדה אמונים השפים עמית אמיר ואורי צור, שעבדו בין השאר יחד במסעדת שילה התל אביבית ועברו לאחרונה לגור במצפה מתת - "מתוך כוונה להגשים את הקריאה לגור בסביבה פראית יותר, קרוב לטבע ולאדמה, להקשיב לעונה ולהשראה החדשה שעולה מתוך פשטות והאטה", נכתב באתר המסעדה.

השף אורי צור בטרטוריה מקומית / צילום: בר גוטהרץ
 השף אורי צור בטרטוריה מקומית / צילום: בר גוטהרץ

את קונספת הטרטוריה, מסעדה משפחתית ולא יומרנית באיטליה, הם מעבירים כאמור למזרח הים התיכון, עם דגש על תוצרת של יצרנים קטנים מהאזור.

תפריט הארוחה כולל מזטים כמו טבולה עלי גפן, חצילים מזוגגים בסגנון גלילי, פטה צלוייה בדבש כמו ביוון ופוקאצ'ה; פסטה לבחירה - למשל טליאטלה ברוטב פלפל צ'ומה, עגבניות, במיה וקשקבל מעין-כמונים או פפרדלה ראגו דלעת בציר יין אדום, ולבסוף טירמיסו או פנקוטה עם ריבת ורדים.

העלות - 160 שקלים לאדם לארוחה מלאה כולל קפה (אפשר גם להזמין את המנות בנפרד).

טרטוריה מקומית. חוות ואדי ינושף. פרטים נוספים באתר זמן גליל: https://www.westgalil.org.il/

קאזה פלגרינו

פרויקט הארוחות החד פעמיות קאזה סן פלגרינו הוא פורמט שפותח בישראל ובמסגרתו מתקיימות ארוחות מושקעות של שפים מובילים בסלון ביתם הפרטי. השבוע הושק הפרויקט בירושלים, בביתם של קרן ואיציק קדוש מ"קדוש" שבעיר.

בשבועות הקרובים יגיעו אל השף המוערך רן שמואלי שיארח ארוחת פריסטייל פארם טו טייבל, בקונספט של קלארו בביתו שבתל אביב, ולבסוף בקיסריה, בביתו של השף אסף דוקטור, לארוחה קיצית ועונתית עם דגש על מקומיות והתססות.

השף אסף דוקטור / צילום: שוקה כהן
 השף אסף דוקטור / צילום: שוקה כהן

כמו במסעדתו דוק יוצעו מנות כמו מטפונה טלה קבור בעלי בננה, סשימי אינטיאס וסברס מותסס עם במיה ושמן פלפלים, כיסוני לאבנה ברוטב עשבי גינה וגבינה מיושנת של משק שירת רועים ועוד.

קאזה סן פלגרינו 4. פרטים - באתר blend.co.il.

באצ'טה קיסריה

השף הצעיר יהונתן שרביט (משחקי השף) מקים הקיץ מסעדת פופ אפ איטלקית בבריכת מלון דן קיסריה - באצ'טה, שרביט באיטלקית. התפריט כולל מזטים, גריל יווני של קבב דגים, סובאלקי פרגית גירוס עגל ופיסטוקים כמו מנות פסטת פיצ'י איטלקית, בצלים ממולאים, טרטר בקר ועוד. את המנות ילוו קוקטיילים מבר הפופ אפ המקומי של האימפריאל ושייקים של תמרה התל אביבית. המסעדה תפעל בשעות הצהריים ובערב.

מזטים ולחם יווני של השף יהונתן שרביט בבאצ׳טה קיסריה / צילום: דניאל לילה
 מזטים ולחם יווני של השף יהונתן שרביט בבאצ׳טה קיסריה / צילום: דניאל לילה

באצ'טה. דן קיסריה ריזורט. כשר

זופה אמריקנו

המסעדה הקטנטנה באבן גבירול בת"א הופכת לחודש הקרוב למסעדת פופ אפ בהשראת המטבח שנוצר על ידי המהגרים האיטלקים באמריקה. זופה אמריקנו תכלול מנות כמו צלחת נקניקים איטלקיים; כדורי ארנצ'יני של ריזוטו מטוגן במילוי גבינה; צ'יקן פרמזן - חזה עוף מטוגן בציפוי פירורי לחם ופרמזן על עם רוטב עגבניות ומוצרלה; זיטי - פסטה אפויה עם ריקוטה, תרד וראגו; כדורי בשר ברוטב עגבניות; עוף קאצ'טורה עם פלפלים, צלפים, זיתים ותפוחי אדמה ולקינוח מאפה השכבות הפריך ספולייטלה וטירמיסו. כל אלה ועוד יוגשו במשלוחים או לשולחנות עם המפות המשובצות המתבקשות.

זופה איטליאנו. אבן גבירול 138 תל אביב

אולה דלי

השף אורן אסידו (מסעדת אולה) מקים בקניון TLV פופ אפ של מעדנייה עם מנות מהמסעדה שלו בנווה צדק ועם טוויסט צפון אפריקאי. בתפריט: ריבת מטבוחה, סלטי סלק וגזר מרוקאיים, חצילים באריסה, קציצות ברטבים בסגנון מרוקאי, פלפלים חריפים וגם לחמי מחמצת עם סלק או זעתר, חלות ועוגות קראנץ' וקרואסונים.

קניון TLV, תל אביב