הכאוס בעולם התעופה: בנמל התעופה הית'רו בלונדון יגבילו את מספר הנוסעים ביום

נמל התעופה הית'רו בלונדון יגביל את מספר הנוסעים היוצאים ל-100 אלף ביום, במאמץ לצמצם את הקיבולת בשדה התעופה העמוס ביותר בממלכה • בהית'רו פונים אל חברות התעופה בבקשה לצמצם את מכירת הכרטיסים ככל שניתן; בריטיש אירווייז כבר ביטלה אלפי טיסות בקיץ • מנכ"ל הית'רו: "מתנצלים בפני מי שתוכניות הנסיעה שלהם מושפעות מכך"

נמל התעופה היתרו בלונדון. פנו בבקשה לחברות התעופה לצמצם מכירות כרטיסים ככל שניתן / צילום: Shutterstock
נמל התעופה היתרו בלונדון. פנו בבקשה לחברות התעופה לצמצם מכירות כרטיסים ככל שניתן / צילום: Shutterstock

נמל התעופה הית'רו הלונדוני הודיע כי בכוונתו להגביל את כמות הנוסעים היוצאים בקיץ הקרוב למאה אלף ביום, כדי לצמצם את התורים ולמנוע את עיכובי המזוודות וביטולי הטיסות. עבור כך, בהית'רו פנו אל חברות התעופה בבקשה להפסיק למכור כרטיסים לטיסות ככל שמתאפשר.

מספר חברות תעופה בנמל התעופה העמוס ביותר בבריטניה כבר הגיבו לפנייה הממשלתית לצמצם את הקיבולת, אך מהית'רו נמסר כי דרושים מאמצים נוספים. חברות תעופה, צוותי הטיפול במזוודות ושאר צוותי נמל התעופה יכולים לשרת יחד 100 אלף נוסעים יוצאים ביום, מספר ממנו חורגים באופן קבוע בשבועות האחרונים, מה שמוביל לרמות שירות ירודות.

"חברות תעופה מסוימות נקטו פעולות משמעותיות, אך אחרות לא, ואנו מאמינים כי יש צורך בפעולה נוספת כעת כדי להבטיח לנוסעים נסיעה בטוחה ואמינה", אמר המנכ"ל ג'ון הולנד-קיי במכתב פתוח. "לפיכך קיבלנו את ההחלטה הקשה להציג מגבלת קיבולת שתכנס לתוקף ב-12 ביולי ותמשך עד 11 בספטמבר. אנו מכירים בכך שמשמעות הדבר היא שחלק מנסיעות הקיץ יועברו ליום אחר, לשדה תעופה אחר או יבוטלו ואנו מתנצלים בפני מי שתוכניות הנסיעה שלהם מושפעות מכך", הוסיף. בריטיש אירווייז, הלקוחה הגדולה ביותר של הית'רו, כבר הורידה אלפי טיסות מלוח הזמנים שלה הקיץ, עקב מחסור בכוח-אדם.

לפני התפרצות מגיפת הקורונה, בחודשים יולי-אוגוסט 2019, בהית'רו עברו בין 110 אלף ל-125 אלף נוסעים יוצאים ביום. שדה התעופה העמוס ביותר של בריטניה, כידוע אינו לבד במאבק להתמודד עם הביקוש העולה עם ההתאוששות מהמגפה. על פי פרסומים ב-CNBC, גם נמל סכיפהול בהולנד הגביל את מספר הנוסעים לכמות קטנה ב-16% מהרמות של 2019, ובפרנקפורט צומצמו הטיסות בזמני השיא מ-104 לשעה ל-94.