ועד עובדי בנק ישראל פתח בעיצומים: "לא נתקלנו באוזן קשבת"

עובדי בנק ישראל יסיימו לעבוד מוקדם מהרגיל כחלק מסכסוך עבודה • באסיפת עובדים שהתקיימה אמש אמר יו"ר הוועד ד"ר יובל מזר: "אנו תקווה שההנהלה תחזור לפסים של הידברות אמיתית כדי למצוא פתרונות" • מבנק ישראל נמסר: "חשוב שבתקופה כלכלית מורכבת זו, יידעו עובדי ועובדות הבנק להתגייס לטובת השמירה על כלכלת ישראל. ההנהלה הציעה לוועד העובדים להיכנס לתהליך גישור על מנת לפתור באופן מואץ את הסוגיות שעל השולחן"

בנק ישראל בירושלים / צילום: אורית דיל
בנק ישראל בירושלים / צילום: אורית דיל

ועד עובדי בנק ישראל פתח בעיצומים כמחאה נגד ההנהלה בנוגע לשורה של דרישות, כך נודע לגלובס. בוועד מבהירים כי לא מדובר בדרישת שכר אלא בצעדים מהן ההנהלה מתעלמת. עובדי הבנק יסיימו לעבוד היום (ה') בשעה 14:00 כחלק מסכסוך העבודה הקיים בבנק. 

במוקד המחלוקת נמצאת העברתם של עובדי הבנק לצורות העסקה עוקפות הסכמים והסדרים קיבוציים לרבות עובדי קבלן, יועצים ומיקור חוץ.  להעברה זו יש השלכה ישירה על פגיעה בעובדים, בקידומם ובכוח הארגוני", כך לפי ועד העובדים. "כוונת המעסיק לבצע שינויים מבניים וארגוניים חד צדדים בחטיבות הבנק מבלי לעדכן את נציגות העובדים".

מעבר לכך, נציגות העובדים דורשת להפסיק את הצבת העובדים בכוננויות מעבר למכסת הכוננויות שניתנה להם. עוד מציינים בוועד את הימנעות הנהלת הבנק לטענתם להעברת מידע הנדרש לנציגות העובדים, וכן קליטת עשרות עובדים חדשים למבנה הבנק ברחוב יבנה, שאינו ערוך לכמות גבוהה של עובדים.

באסיפת עובדים שהתקיימה אמש אמר יו"ר הוועד ד"ר יובל מזר: "מזה תקופה ארוכה שהנהלת הבנק פועלת ומקדמת נושאים רבים, תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים. על אף ניסיוננו פעם אחר פעם להגיע להידברות וניהול מו"מ אמיתי לא נתקלנו באוזן קשבת".

עוד אמר ד"ר מזר כי "חשוב לנו לציין כי לאחר שיחות שקיימנו עם רבים מהעובדים נוכחנו לגלות עד כמה עילות אלו מסבות נזק רב לתפקוד השוטף וקושי לשמור על הרמה המקצועית הגבוהה הנהוגה בבנק. התנהלות לא ראויה זו פוגעת בעובדים באופן ישיר ומשקפת את הרוח הכללית השורה בהנהלה גם בעניינים האחרים שעל הפרק. אנו תקווה שההנהלה תחזור לפסים של הידברות אמיתית כדי למצוא פתרונות לכל הבעיות הנובעות מהמהלכים אותם היא מובילה, לרווחת הבנק ועובדיו".

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "חשוב שבתקופה כלכלית מורכבת זו, יידעו עובדי ועובדות הבנק להתגייס לטובת השמירה על כלכלת ישראל. ההנהלה הציעה לוועד העובדים להיכנס לתהליך גישור על מנת לפתור באופן מואץ את הסוגיות שעל השולחן, ואנו ממתינים לתגובתו".