בורסת הקריפטו שנאלצת להנפיק מטבעות בשווי 47 מיליון דולר כדי לחלץ לקוח

בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים CoinFlex הודיעה כי תנפיק עד 47 מיליון דולר במטבעות "יציבים", במקביל לכוונותיה לחדש משיכות מחשבונות • פעילות החשבונות תחודש לאחר שנעצרה לא מכבר על ידי CoinFlex, בעקבות קשיים אליהם נקלע אחד מהחשבונות הגדולים

מטבעות קריפטו / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady
מטבעות קריפטו / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady

במהלך חודש יוני עצרה CoinFlex, בורסת מטבעות קריפטוגרפיים, את אפשרות המשיכה מחשבונותיה, בעקבות יתרה שלילית בחשבון של לקוח בעל פרופיל גבוה שנקלע לקשיים. כעת מודיעה הבורסה על חידוש פעילות החשבונות, במקביל להנפקה של מטבעות "יציבים" צמודי דולר בשווי 47 מיליון דולר.

את המטבעות היציבים תנפיק הבורסה עד ה-1 ביולי, ותמכור אותם לבעלי הון או הכנסה גבוהה, כדי לכסות את החסר בחשבון בעל היתרה השלילית. גיוס כספים באמצעות המטבעות צפוי לאפשר למשיכות להתחדש ב-30 ביוני, לפי הצהרה של מנכ"ל CoinFlex, מארק לאמב. ללקוח, שתואר כ"אדם בעל יושרה גבוהה ובעל אמצעים משמעותיים", היו התחייבויות הון ודרישת ביטחונות (Margin Call), שמנעו את סילוק חשבון היתרה השלילית שלו, כפי שהבורסה הייתה נוהגת בתרחיש רגיל.

המטבעות שתנפיק CoinFlex, הנקראים rvUSD, מבטיחים שער ריבית שנתית של 20%. התחילית "rv" ב-rvUSD מייצגת את הביטוי "recovery value" - "ערך התאוששות". 

לקונים של rvUSD תהיה הזדמנות להמיר את המטבעות היציבים שלהם ל-USDC, או שילוב של מטבעות USDC ו-FLEX, כאשר הלקוח בעל הפרופיל הגבוה יאושש את חשבונו. CoinFlex הדגישה את היושרה של הלקוח, וציינה כי הוא בעל אחזקות גדולות ב"חברות חד-קרן פרטיות", ומעולם לא החמיץ "מרג'ין קול" לפני המכה האחרונה בשוק הקריפטו. המטבעות היציבים יגיעו גם עם APR של 20%, ויציעו תשואה ניכרת למשקיעים פוטנציאליים. "דיברנו עם קונים גדולים פוטנציאליים ומאמינים שיש עניין משמעותי", הוסיף לאמב בהצהרתו.

CoinFlex היא אחת מבורסות קריפטו רבות שנאבקות בתוך הנטישה המסיבית של משקיעי קריפטו. מוקדם יותר החודש, הודיעה גם הבורסה Babel Finance הודיעה שתשהה משיכות. Voyager Digital, בינתיים, נאבקה גם היא על רקע המנוסה. חברת הקריפטו הגבילה את משיכות הלקוחות ל-10,000 דולר ביום חמישי שעבר, שכן היא טיפלה בהשתמטות מהלוואה שניתנה לקרן גידור הקריפטו Three Arrows Capital.