מנכ"ל נמל אשדוד מתפטר ומטיח ביקורת חריפה בדירקטוריון

מנכ"ל נמל אשדוד, משה זאנה, התפטר והטיח ביקורת קשה ביו"ר הדירקטוריון במכתב בו כתב: "היכולת שלי לבצע את תפקידי כמנכ"ל נמל אשדוד נהפכה לבלתי אפשרית. התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ"ל הנמל לבצע את עבודתי ולהוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח"

משה (שיקו) זאנה, מנכ''ל נמל אשדוד הפורש / צילום: איל יצהר
משה (שיקו) זאנה, מנכ''ל נמל אשדוד הפורש / צילום: איל יצהר

לאחר תקופה של מתיחות בינו ובין דירקטוריון החברה, ובמיוחד יושבת ראש הדירקטוריון אורנה הוזמן בכור הודיע מנכ"ל נמל אשדוד, משה (שיקו) זאנה על התפטרותו מתפקידו. זאנה הטיח ביקורת קשה ביו"ר הדירקטוריון במכתב ששלח לחברי הדירקטוריון ובו כתב "בשנה האחרונה, וביתר שאת בחודשים האחרונים, היכולת שלי לבצע את תפקידי כמנכ"ל נמל אשדוד נהפכה לבלתי אפשרית. התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ"ל הנמל לבצע את עבודתי ולהוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח".

לדבריו, "בתקופה האחרונה הממשל התאגידי בחברת הנמל הלך ונעלם, דירקטוריון החברה אשר תפקידו להתוות את מדיניות החברה ולפקח על ביצועה, עוסק באופן תדיר בסוגיות ניהוליות של הנמל, מרבית הדיונים בישיבות אינם עוסקים בקידום מדיניות, הכנת הנמל לקראת התחרות והמאמץ לקיצור התור התפעולי. תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר הביאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבית הסמנכ"לים (גם בשל כך זומן בודק 55 ע"י רשות החברות לבדיקת התנהלות הדירקטוריון)".

עוד כתב זאנה כי "החלטות רבות אשר מתקבלות בדירקטוריון פוגעות בהצלחת הנמל החל מפסילת מינוי סמנכ"ל תפעול לחברה, אי אישור הסכמי שכר, וכלה במתן קביעות לעובדים אשר אני כמנכ"ל הנמל הצגתי בפניכם שאין צורך בהמשך העסקתם לקראת התחרות והכניסה לתוכנית ההתייעלות. זהו לא סוד שרציתי לסיים בהצלחה קדנציה מלאה כמנכ"ל הנמל, ראיתי בכך אתגר ושליחות, אך לצערי הרב, מספר מהלכים שבוצעו לאחרונה וחציית עוד ועוד קווים אדומים לא מאפשרים לי להיות חלק מתהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי".

זאנה חתם את מכתבו: "הקפדתי תמיד לנהל את החברה בצורה ישרה, מקצועית וערכית וליבי מלא גאווה על ההישגים הרבים שהנמל רשם בתקופת כהונתי. אני מסיים את התפקיד מוקדם מהמתוכנן אולם בראש מורם, גאה בכל החלטה שקיבלתי במהלך עבודתי, כולל זו האחרונה, מאחר שהיו כולן תמיד, אך ורק לטובת החברה".

מדירקטוריון נמל אשדוד נמסר בתגובה: "לפני כשבוע הודיע הדירקטוריון על כוונתו לבחון את המשך העסקת מנכ"ל הנמל. בישיבה שהתקיימה היום, הודיע המנכ"ל על התפטרותו. חברי הדירקטוריון מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".