כפי שנחתם בהסדר הטיעון: ליצמן יתפטר מהכנסת לקראת הדיון בעניינו

הסדר הטיעון עם ליצמן נחתם בפרשת מלכה לייפר, כאשר על פי ההאשמות נגדו בזמן שכיהן במשרד הבריאות פעל למנוע את הסגרתה של מי שנחשדה בעבירות מין בתלמידותיה • כמו יו"ר ש"ס אריה דרעי לפניו, ליצמן יתפטר מהכנסת אך ימשיך להנהיג את המפלגה ויישאר שותף פוליטי משמעותי באופוזיציה

יעקב ליצמן / צילום: כדיה לוי
יעקב ליצמן / צילום: כדיה לוי

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן צפוי להגיש מחר (ד') את התפטרותו ליו"ר הכנסת. ליצמן לא יכהן עוד כחבר כנסת עד לסוף השבוע לקראת הדיון בעניינו בשבוע הבא, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט בינואר להגיש נגדו כתב אישום על עבירות מרמה והפרת אמונים, ללא שוחד במסגרת עסקת טיעון. כמו יו"ר ש"ס אריה דרעי לפניו, ליצמן יתפטר מהכנסת אך ימשיך להנהיג את המפלגה ויישאר שותף פוליטי משמעותי באופוזיציה מחוץ לכנסת, בתמורה לכך שכתב האישום שהוגש נגדו היה ללא קלון. כבר בחודש ינואר אמרו בסביבתו של ליצמן כי הוא עתיד להתפטר מהכנסת לקראת הדיון בעניינו.

הסדר הטיעון עם ליצמן נחתם בפרשת מלכה לייפר, כאשר על פי ההאשמות נגדו בזמן שכיהן במשרד הבריאות פעל למנוע את הסגרתה של מי שנחשדה בעבירות מין בתלמידותיה. בינואר, לאחר חתימת עסקת הטיעון עם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מסרו עורכי דינו ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר כי "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן. בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט. מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים".

במישור הפוליטי ליצמן צפוי לתפקד כמו דרעי ולהישאר נוכח במסדרונות הכנסת. אלא שבניגוד לשליטתו הבלתי מעורערת של דרעי בש"ס, ביהדות התורה כבר החלו מלחמות הירושה. ליצמן מצדו הודיע כבר בדצמבר האחרון כי לא יתמודד לכהונה נוספת במקרה של בחירות לכנסת. על פי ההערכות במערכת הפוליטית יהדות התורה, שממילא מורכבת מפלגים שונים, תמשיך להתנהל בשיתוף פעולה עם נתניהו והליכוד גם לאחר התפטרות ליצמן.