סנאפ פרסמה אזהרה חריגה, צנחה ב-43% והרעידה את התעשייה כולה

חברת המדיה החברתית הזהירה כי היא צפויה לפספס דרמטית את תחזית הרווח וההכנסות • ההודעה יצרה תגובת שרשרת שהפילה את המניה ביותר מ-40% ופגעה גם ביתר החברות שנהנות מפרסום ברשת כמו פייסבוק וגוגל שירדו בחדות

סנאפ / צילום: Shutterstock
סנאפ / צילום: Shutterstock

חברת סנאפ , הבעלים של המדיה החברתית סנאפצ'אט, קרסה הערב ב-43% בוול סטריט ויצרה תגובת שרשרת של ירידות חדות. למעשה, מחיר המניה כעת, שעומד על כ-12.8 דולר, נמוך ממחיר ההנפקה במרץ 2017, שהיה 17 דולר למניה.

סנאפ גררה את נאסד"ק לירידות חדות 

הסיבה העיקרית לצניחה היא אזהרת החברה כי תפספס משמעותית את תחזית ההכנסות והרווח ברבעון הנוכחי, ובעקבותיה החברות שמרוויחות מפרסום דיגיטלי כמו פייסבוק , גוגל  ופינטרסט רעדו ונחתכו אף הן. מניות הרשתות החברתיות ירד יחד ביותר מ-100 מיליארד דולר בשווי שוק בעקבות ההודעה של סנאפ. 

אז מה בעצם קרה הערב ? מנכ"ל סנאפ אוון שפיגל הגיש לרשות ניירות ערך האמריקאית מסמך והזהיר כי בשל המצב הכלכלי המורכב, האינפלציה, בעיות האספקה העולמיות והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה, החברה לא תצליח לעמוד בתחזיות ההכנסות והרווח שלה ברבעון הנוכחי. בימים אלו זה מספיק כדי לחטוף חזק בוול סטריט.

"מאז שפרסמנו תחזיות ב-21 באפריל 2022, הסביבה המאקרו-כלכלית הידרדרה מהר יותר מהצפוי ", אמר המנכ"ל שפיגל בניסיון להסביר מה עובר על החברה. "כתוצאה מכך, בעוד שההכנסות שלנו ממשיכות לגדול משנה לשנה, הן צומחות לאט יותר ממה שציפינו בשלב זה", הוסיף שפיגל.

בנוסף לכך, החברה צפויה להאט את גיוס העובדים עד סוף השנה כדי להתמודד עם ההוצאות. שפיגל אמר כי החברה תמשיך בגיוסי עובדים חדשים  אך בכל זאת תאט את קצב הגיוס לשאר השנה. לפי ההערכות שלו, הוא עדיין מצפה שהחברה תעסיק 500 עובדים חדשים לפני סוף השנה. לפי דיווחים ברחבי העולם, החברה העסיקה כ-2,000 עובדים במהלך השנה האחרונה.

אחרי הנפילה הערב, המניה רחוקה כבר 84% מהשיא שבו הייתה בספטמבר האחרון. בחודש אפריל האחרון, חברת סנאפ דיווחה על הרווחים על הרבעון הראשון - שהחמיצו את הציפיות של האנליסטים להכנסות ורווח.

למעשה, זוהי תקופה מאתגרת לכל הפלטפורמות המתחרות על ענף הפרסום הדיגיטלי. אנליסטים מצביעים על כך שמפרסמים מתמודדים עם כלכלה לא יציבה עקב האינפלציה, עם שינוי מדיניות הפרטיות באפל שחתכו את יכולות טרגוט הפרסומות בזירת ה-iOS ועם תחרות קשה ביותר עם השחקנים השונים.