הביטקוין מחק את ההפסדים שרשם מתחילת השנה; מתקרב ל-48 אלף דולר

אחרי שנגע בשפל שנתי של 35 אלף דולר, הביטקוין זינק אתמול בכ-7% ואף חצה את רף ה-48 אלף דולר • עדיין רחוק בכ-30% משיא כל הזמנים שרשם בנובמבר האחרון • האת'ר עדיין בתשואה שלילית מתחילת השנה, אך ערכו כמעט כפול בהשוואה ללפני שנה

התחזק בכ-13% מתחילת השנה / אילוסטרציה: Shutterstock
התחזק בכ-13% מתחילת השנה / אילוסטרציה: Shutterstock

המסכים בשוק הקריפטו ירוקים בימים האחרונים, והנהנים העיקריים הם המטבעות הגדולים - הביטקוין והאת'ריום. הביטקוין , שבאמצע ינואר כבר צלל לשווי של כ-35 אלף דולר, מחק את ההפסדים שרשם מתחילת 2022 ונסחר כעת סביב 47.7 אלף דולר, בדומה לרמה שאיתה פתח את השנה.

בשעות הערב המאוחרות אמשד חצה הביטקוין את רף ה-48 אלף דולר למטבע, עלייה של כ-13% בתוך שבוע. יחד עם זאת, בהשוואה לשיא כל הזמנים שאליו הגיע בנובמבר האחרון - כשנסחר תמורת יותר מ-67 אלף דולר למטבע - עדיין מדובר ברמה שנמוכה בכ-30% מהשיא.

באשר למטבע האת'ר , הוא רושם בשעה זו עלייה מעט חזקה יותר (כ-3.5%) ונסחר סביב 3,434 דולר. האת'ריום הגיע לשיא כל הזמנים שלו גם בנובמבר האחרון, וזינק לכ-4,320 דולר. עבורו מדובר בירידה של כ-20% מאז. העלייה של המטבע לא הספיקה כדי לאפס את הפסדיו מראשית השנה (השיל כמעט 7%), אך בהשוואה ללפני שנה ערכו זינק בקרוב ל-90%.

בשבוע שעבר שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן אמרה בראיון ל-CNBC כי למרות הספקנות שלה בנושא, "יש יתרונות למטבעות הקריפטו. אנחנו מכירים בכך שחדשנות במערכת התשלומים יכולה להיות דבר בריא".