למונייד תציע לחקלאים בשווקים מתעוררים ביטוח אקלים נקוב ב-stablecoin

חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית הקימה קרן ללא כוונת רווח כדי ליצור השפעה חברתית וסביבתית באמצעות טכנולוגיה • תציע לחקלאים בשווקים מתעוררים ביטוח אקלים במחיר עלות

למונייד תציע לחקלאים ביטוח אקלים במחיר עלות / צילום: Shutterstock
למונייד תציע לחקלאים ביטוח אקלים במחיר עלות / צילום: Shutterstock

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד  תציע לחקלאים בשווקים מתעוררים ביטוח אקלים במחיר עלות, באמצעות קרן למונייד - עמותה ללא כוונת רווח שהקימה החברה כדי ליצור השפעה חברתית וסביבתית באמצעות טכנולוגיה.

קרן למונייד הודיעה על הקמת "קואליציית למונייד לקריפטו ואקלים", שהוקמה כ-DAO, ארגון אוטונומי מבוזר שיפתח ויפיץ את הביטוח לחקלאים. בין מייסדי הקואליציה נמצאים גם קבוצת ביטוח המשנה הגדולה Hannover Re, חברת הטכנולוגיה לחיזוי מזג האוויר Tomorrow.io וכן החברות Etherisc, DAOstack, Chinlink, Avalanche ו-Pula.

לפי הודעתה של למונייד, ביטוח האקלים יהיה נקוב במטבע יציב (stablecoin), בבלוקצ'יין ידידותי לסביבה הפועל באמצעות הוכחת סיכון (Proof of stake). חקלאים יוכלו לבצע ולקבל תשלומים בקלות מהטלפון שלהם באמצעות מטבעות מקומיים. השקה ראשונית של המוצר צפויה בשנה הקרובה באפריקה.

קרן למונייד תספק את ההון הראשוני, ועם הזמן הכוונה היא שכל משקיע קריפטו יוכל לספק הון לארגון. בעתיד הארגון גם ינפיק מטבע קריפטוגרפי במטרה לתגמל השתתפות של הקהילה הרחבה יותר.

הביטוח המסורתי לא זמין או משתלם

רוז גוסלינגה, מייסדת שותפה של Pula, חברת אינשורטק המתמחה בביטוח דיגיטלי וחקלאי, אומרת כי באפריקה יש כ-300 מיליון חקלאים "קטנים" שרובם מתמודדים עם סיכוני אקלים אמיתיים, אשר ביטוח מסורתי, המבוסס פיצויים, לעיתים קרובות אינו משתלם או זמין עבורם. כאן לדבריה נכנס הכוח של קואליציית למונייד לקריפטו ואקלים: פתרון בשרשרת האספקה שיכול להערכתה להשפיע באופן מיידי ובקנה מידה שיאפשר לחקלאים להיות מוגנים כלכלית מפני הסיכונים התכופים, כגון בצורת.

למונייד הוקמה ב-2015 על-ידי שי וינינגר ודניאל שרייבר, המנכ"לים המשותפים, והיא פועלת בארה"ב ומציעה ביטוחי דירות, ביטוחי בעלי חיים וביטוחי חיים. לאחרונה נכנסה גם לתחום ביטוח הרכב ואף הודיעה על רכישת חברה בתחום בכ-500 מיליון דולר בעסקת מניות.

החברה הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק ביולי 2020 לפי מחיר של 29 דולר למניה,  וכיום היא נסחרת במחיר של כ-26 דולר, המשקף לה שווי של 1.6 מיליארד דולר.