קנצלר גרמניה אולף שולץ בשיחה עם בנט על איראן: לגרמניה יש אחריות לביטחון ישראל

בפגישה שנערכה היום ביד ושם בין ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט לקצנלר גרמניה אולף שולץ, בנט ממשיך בהתבטאויות זהירות לגבי המשבר במזרח אירופה ועדיין לא מזכיר את שמה של רוסיה • בנושא יכולות הגרעין האיראניות וההסכם המתגבש בווינה שולץ ציין כי לגרמניה יש אחריות לביטחונה של ישראל וכי "היא תמשיך לעמוד לצידה ובצורה איתנה"

קנצלר גרמניה אולף שולץ בביקורו בישראל, מסיבת עיתונאים במלון קינג דיוויד בירושלים / צילום: קובי גדעון, לע''מ
קנצלר גרמניה אולף שולץ בביקורו בישראל, מסיבת עיתונאים במלון קינג דיוויד בירושלים / צילום: קובי גדעון, לע''מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך בהתבטאויות זהירות במיוחד לגבי המשבר באוקראינה ועדיין לא מזכיר את שמה של רוסיה. במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (ד') במלון קינג דיויד בירושלים, עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, המבקר בישראל, אמר בנט: "המדיניות שלנו מדודה ואחראית. אנחנו חושבים על כל הממדים והשיקולים. כמדינה שבעצמה יש לה ניסיון רב לצערי במלחמות, אנחנו קוראים להפסקת אש מידית באוקראינה. אנו מסייעים הומניטרית לאוקראינה. שלחנו, בין היתר,  100 טונות של ציוד רפואי ואוהלים שמיכות בשלושה מטוסים. היקף סיוע חסר תקדים. אנו פועלים להחזרת הישראלים ולהבאת היהודים. שוחחתי עם שרת הפנים איילת שקד וסיכמנו שננקוט במדיניות מרחיבה של בית הילל בכניסת פליטים אוקראינים לישראל".

שולץ, שהביא לשינוי של ממש בעמדת גרמניה במשבר אמר: "החדשות משם נוראיות. אנחנו מלאי דאגה על התפתחות הקונפליקט. אני רוצה לומר עוד פעם שצריך להפסיק את ההתקפות על האוכלוסייה האזרחית. זה צריך להיפסק ואנחנו צריכים לתת הזדמנות לדיפלומטיה. אנחנו כבר עכשיו רואים את מספר הפליטים הגבוה - שמגיעים גם לגרמניה. ולכן מאוד חשוב שנעשה את תפקידנו היום - נסיים את המלחמה.

"רוסיה היא מעצמה עם יכולת גרעינית והיא במלחמה עם אוקראינה. אסור להמעיט מהסכנה - הקו שאנחנו דוגלים בו - אנחנו לא תוקפים צבאית. זה חל על נאט"ו ועל מדינות נוספות. זה לא נכון כעת. זו ההחלטה שלנו וזה מה שאנחנו יכולים לעשות כרגע. העיצומים השפיעו - מנקודת המבט שלי שהחלטנו לפעול בדרך הנכונה, בין העמידה האיתנה והזהירות.

בסוגיית איראן אמר בנט במסיבת העיתונאים, כי "מוטלת עלינו האחריות לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני ולא תהיה האפשרות להשיג נשק גרעיני. לא במשמרת שלנו, ולא לעולם. אנו עוקבים בדאגה אחרי השיחות בווינה. האפשרות שיחתם הסכם שיאפשר תוך שנים ספורות לאיראן להתקין צנטריפוגות בהיקף רחב - אינה מקובלת עלינו. ישראל תדע להגן על עצמה ולהבטיח את ביטחונה ואת עתידה. אנו גם מצפים מידידותינו בעולם לא להשלים עם מצב של התקנה מאסיבית של צנטריפוגות בעוד שנתיים או שלוש ולהיערך כבר עכשיו ליום שאחרי".

שולץ התייחס לכך בקצרה ואמר כי לגרמניה יש אחריות לביטחונה של ישראל וכי היא תמשיך לעמוד לצידה ובצורה איתנה.