סימנט של מספנות ישראל רוכשת פעילות בענף הבנייה ב-90 מיליון שקל

החברה הבת סימנט רוכשת פעילות מחברת קשת פרימה, העוסקת בתחום הדבקים והאבקות לבנייה • ההכנסות של הפעילות הנרכשת הסתכמו בשנת 2021 בכ-204 מיליון שקל

שלומי פוגל - בעלים של מספנות ישראל / צילום: איל יצהר
שלומי פוגל - בעלים של מספנות ישראל / צילום: איל יצהר

מספנות ישראל  דיווחה אתמול (ג') על הרחבת פעילותה בענף הבנייה, לאחר שחברה נכדה שבבעלות סימנט (חברה בת בבעלותה המלאה) חתמה על הסכם לרכישת פעילות פיתוח, ייצור, ומכירה של דבקים ואבקות בתחום הבנייה מחברת קשת פרימה.

התמורה בעסקה עומדת על כ-61.5 מיליון שקל, שימומנו מהונה העצמי של סימנט ובאמצעות מימון בנקאי. בנוסף, סוכם כי תשולם תמורה נוספת, שבהתקיים נסיבות מסוימות סכומה לא יפחת מסך של 26.35 מיליון שקל, וייקבע על בסיס מנגנון שנקבע בין הצדדים והמתבסס על תוצאות החברה במשך 3-5 שנים מיום השלמת העסקה. בין הצדדים ייחתם גם הסכם למתן שירותים, לרבות שירותי ניהול לפרק זמן מוגדר.

ההכנסות של הפעילות הנרכשת הסתכמו בשנת 2021 בכ-204 מיליון שקל, לעומת כ-194 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח התפעולי של הפעילות הנרכשת הסתכם בשנת 2021 בכ-28 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2020.

השלמת העסקה כפופה להשלמת תנאים מתלים, ביניהם קבלת אישור רשות התחרות.

חברת קשת פרימה הוקמה לפני כ-35 שנים ונמצאת עד היום בבעלות משפחת גשורי, המשפחה המייסדת. החברה פועלת מאזור התעשייה ניצני שלום ומעסיקה כ-200 עובדים. לפי ההסכם, ד"ר רענן גשורי, מנכ"ל קשת פרימה, ימשיך לכהן בתפקידו במשך שלוש שנים לפחות.

החברה נחשבת לאחת היצרניות המובילות בישראל בתחום ייצור תערובות דבקים המיועדים לענף הבנייה ובכלל זה דבקים לקרמיקה, לטיח ועוד, שוק שהיקפו נאמד בכ- 800-900 מיליון שקל בשנה. 

חברת סימנט, שהוקמה בשנת 2016, נחשבת ליבואנית המלט הגדולה בישראל. בעבר הודיעה על כוונתה להחל בפעילות בתחום הגבס. בחודש אוקטובר האחרון, דיווחה תעשיות מספנות ישראל על רכישת 25% נוספים בחברות המהוות את מגזר המלט בחברה, סימנט ו-ISCO, לכ-95.3% תמורת כ-70 מיליון שקל.

חברת תעשיות מספנות ישראל נמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד  הבורסאית. את החברה מנהל צביקה שכטרמן.