שיערוכי הנכסים מגיעים לדיור המוגן: מגדלי הים התיכון תרשום רווחים של כ-400 מיליון שקל

החברה מדווחת כי העלייה המשמעותית בשווי נכסיה מתבססת על עלייה במחירי פיקדונות של יחידות הדיור, תוך עלייה בקצב השיווק, ומירידה בשיעורי ההיוון של הנכסים

מוטי קירשנבאום, יו''ר מגדלי הים התיכון / צילום: רמי זרנגר
מוטי קירשנבאום, יו''ר מגדלי הים התיכון / צילום: רמי זרנגר

חברת מגדלי הים התיכון, המפעילה רשת של בתי דיור מוגן, מצטרפת למצעד ההולך ומתרחב של חברות נדל"ן מניב שירשמו רווחים משמעותיים משיערוכים בנכסיהן בדוחות הרבעון הרביעי של 2021 (ביניהן ישרס, אמות, גב-ים, איי.אי.אס, סלע נדל"ן, ריט 1 ואלוני חץ).

החברה, שבשליטת היו"ר מוטי קירשנבאום ושותפו בוריס לוין, ובהובלת המנכ"ל דורון ארנון, עדכנה כי החלו להצטבר בידיה אינדיקציות ש"על פיהן צפויה החברה לרשום בגין הרבעון הרביעי של שנת 2021 רווחים מהותיים מעליית ערך שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, בהיקף של כ-400 מיליון שקל, לפני השפעת מסים נדחים".

בהנהלת החברה מציינים כי העלייה המשמעותית בשווי הנדל"ן להשקעה מתבססת על עלייה במחירי פיקדונות של יחידות הדיור, תוך עלייה בקצב שיווק יחידות הדיור, התאמת עלויות התפעול ובחלקה גם על ירידה בשיעורי ההיוון של הנכסים. נכון לסוף הרבעון השלישי 2021, נכסי בתי הדיור ושווי נדל"ן להשקעה במאזן החברה עמדו על כ-3.7 מיליארד שקל.

רשת מגדלי הים התיכון מפעילה כיום שבעה בתי דיור מוגן בהיקף כולל של כ-1,650 יחידות דיור ברחבי הארץ, ובמקביל נמצאת בהליכים שונים להקמה של כ-1,000 יחידות דיור נוספות, מתוכן 250 יחידות דיור המוקמות בימים אלה ברחובות, שאכלוסן יחל בתוך כשנתיים.

מניית החברה רשמה בשנה האחרונה עלייה של כ-8%, ושווי החברה בבורסה הגיע לכ-1.5 מיליארד שקל.

היו"ר קירשנבאום ציין, כי "הדיווח שפרסמנו היום מתבסס על שנה פיננסית מצוינת עבור רשת מגדלי הים התיכון, שבמהלכה גדל קצב השיווק ועלו מחירי הפיקדונות, דבר המעיד על חוזקת הענף".