טלגרם שוקלת לחסום ערוצים כדי למנוע הסלמה, רוסיה דורשת מגוגל להסיר חסימות ביוטיוב

השלטון הרוסי דורש מגוגל להשיב לפעילות את ערוצי היוטיוב של גופי התקשורת הממשלתיים שהוגבלו בימים האחרונים • אפליקציית העברת המסרים טלגרם בוחנת חסימת ערוצים בזירה שלה על מנת להימנע מקונפליקטים

חרקיב, היום / צילום: Associated Press, Marienko Andrew
חרקיב, היום / צילום: Associated Press, Marienko Andrew

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה עדיין נמשכת, וכך גם במרחב הדיגיטלי. ענקיות הטכנולוגיה נדרשות לצפות במערכה הזו בתשומת לב רבה כדי לא למצוא את עצמן תורמות למתיחות ולמאבק.

רוסיה דורשת מגוגל להשיב את האפליקציה של גוף התקשורת RT

ברוסקומנדזור (Roskomnadzor), השירות הפדרלי לפיקוח בתחום התקשורת ברוסיה,  הודיעו כי הרשות פנתה לגוגל בדרישה להחזיר את הגישה לערוצי היוטיוב של התקשורת הרוסית בשטח אוקראינה. על פי דיווח ברויטרס, הרגולטור מבקש להסיר את כל ההגבלות שהוטלו על ערוצי היוטיוב בשפה הרוסית של כלי התקשרות ספוטניק, RBC ו-TV Zvezda.

ענקית הטכנולוגיה גוגל נקטה כמה צעדים נגד כלי תקשורת רוסיים ממשלתיים. בין הצעדים, הגבלת שימוש וחסימה של הורדת האפליקציה של חברת החדשות "RT" בשטחי אוקראינה. זאת, לבקשת הממשלה בקייב. כך על פי דיווחי סוכנות הידיעות "רויטרס". "בתגובה לבקשה משפטית של ממשלת אוקראינה, אפליקציית RT News אינה זמינה עוד להורדה ב-Google Play באוקראינה", כך דובר גוגל לרויטרס.

לצד זאת, גוגל הגבילה את היכולת של גופי חדשות רוסיים כגון "RT", להרוויח כסף מפרסומות באתרים השונים, באפליקציות ובסרטוני היוטיוב שלהם. מיוטיוב נמסר כי החברה משהה את היכולת לייצר רווח מפרסום תחת ההגדרה של "נסיבות יוצאות דופן".

טלגרם שוקלת הגבלת ערוצים מסוימים כדי למנוע הסלמה

מייסד טלגרם, פאבל דורוב, אמר כי ערוצי הטלגרם הופכים יותר ויותר למקור מידע לא מאומת וכי הוא לא רוצה שהאפליקציה תהפוך להיות כלי שעשוי להחריף קונפליקטים. למעשה, אם המצב באוקראינה יסלים, בחברה שוקלים להגביל באופן חלקי או מלא את פעולתם של "ערוצי טלגרם במדינות המעורבות למשך הסכסוך".

על פי ההודעה ששלח דורוב בערוץ בטלגרם, "ערוצי טלגרם הופכים יותר ויותר למקור מידע לא מאומת הקשור לאירועים באוקראינה. אין לנו את היכולת הפיזית לבדוק את דיוק כל פרסומי הערוץ. אני קורא למשתמשים מרוסיה ואוקראינה לחשוד בכל מידע שמופץ בטלגרם בשלב זה", כך דורוב. הוא הוסיף כי "אנחנו לא רוצים שטלגרם תשמש ככלי שמחמיר סכסוכים ומסית שנאה".