"רשת חברתית נקייה מאפליה פוליטית!": הרשת החברתית של טראמפ תהיה זמינה ביומיים הקרובים

אחרי שנחסם בצורה גורפת לאחר מהומות הקפיטול בשנה שעברה, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ עומד בהבטחה שלו ומשיק רשת חברתית חדשה בשם "Truth Social" • האפליקציה צפויה להיות זמינה ביומיים הקרובים • מה יהיה בה?

נשיא ארה''ב לשעבר דונלד טראמפ / צילום: Shutterstock, Evan El-Amin
נשיא ארה''ב לשעבר דונלד טראמפ / צילום: Shutterstock, Evan El-Amin

הרשת החברתית של נשיא ארצות-הברית לשעבר דונלד טראמפ - "Truth Social", זמינה בחנות האפליקציות של אפל, כך לפי כמה חשבונות. על פי דיווח ברויטרס, האפליקציה זמינה למשתמשים שהביעו עניין מראש להוריד אותה לקראת ההשקה הצפויה.

על פי דיווחים, האפליקציה צפויה להיות זמינה לכולם עד יום הנשיאים שחל ב-22 בפברואר. בגרסת הבטא של האפליקציה שראו ברויטרס, מנהל המוצר הראשי של הרשת החברתית כתב כי השקת האפליקציה תהיה ב-21 בפברואר. עדיין לא ברור מתי תהיה גרסת אנדרואיד.

ההשקה של הרשת החברתית מגיעה לאחר סערת החסימה של טראמפ מהרשתות החברתיות האחרות - פייסבוק, טוויטר וגוגל - זאת לאחר המהומות בקפיטול בינואר 2021. טראמפ הואשם אז ששלהב את הרוחות ועודד את המפגינים שהתפרעו, מה שהוביל לחסימתו הגורפת מהזירות השונות. אז הבטיח שיציב אלטרנטיבה לרשתות החברתיות הקיימות כיום.

"מה עושה את Truth Social שונה?! אנחנו פלטפורמת מדיה חברתית נקייה מאפליה פוליטית!", כך נכתב בתיאור האפליקציה בחנות האפליקציות של אפל. הרעיון הוא למשוך את המשתמשים שמרגישים מדוכאים מהזירות האחרות וכדי לאפשר להם לפרסם את דעותיהם כפי שהם רוצים, בטענה שבשאר המקומות לא נותנים להביע את דעותיהם ולאפשר את מגוון הדעות השונות. יש לציין כי עד כה, מיזמים אחרים שקמו כמו Parler - רשת חברתית שיועדה לשמרנים ומתנגדת לצנזור דעות בצורה רחבה - לא הצליחו באמת להיות פופולריים.

לפי בודקי הבטא שפורסמו ברחבי העולם, האפליקציה נראית כמו טוויטר. לדוגמה, הפוסטים השונים ייקראו "truths" ולאחר פרסומם, לא יהיה אפשר לערוך אותם. בנוסף, באפליקציה תהיה אפשרות לשלוח הודעות ישירות, להירשם לקבל התראות על תוכן חדשותי וכמובן מדיניות אימות משתמשים (וי כחול).

דווין נונס, מנכ"ל קבוצת המדיה והטכנולוגיה של טראמפ (TMTG) התראיין לפוקס ניוז ואמר שהאפליקציה תגיע בשבוע הקרוב לחנות האפליקציות של אפל. "עד סוף מרץ אנחנו הולכים להיות פעילים באופן מלא, לפחות בתוך ארצות-הברית", אמר. האפליקציה הייתה זמינה למוזמנים ראשונים כבר מחודש דצמבר, ומאז כ-500 בודקי בטא קיבלו גישה לאפליקציה.