מגולדמן זאקס ועד קרדיט סוויס: הבנקים להשקעות ממליצים לקנות מניות סיניות

יותר ויותר מומחי השקעות בינלאומיים מחזיקים בדעה שהגיע הזמן לרכוש מניות מסין, לקראת התמיכה של השלטון הסיני בכלכלה המקומית הצפויה להתרחש בקרוב • מצד שני, לא כל המומחים אופטימיים

הבורסה בשנזן, סין / צילום: Shutterstock
הבורסה בשנזן, סין / צילום: Shutterstock

גולדמן זקס, קרדיט סוויס ועוד מומחי השקעות מסביב לעולם אומרים כי זה הזמן לקנות מניות מסין, לקראת התמיכה הממשלתית הצפויה בכלכלה המקומית שם.

לצד הנזק שגררה מגיפת הקורונה על הכלכלה העולמית, אי הוודאות הרגולטורית גרמה בדרך כלל למשקיעים זרים להיות זהירים במה שקשור למניות סיניות. כעת, נדמה שהם לוקחים כיוון אחר, במגמה שנמשכת במהלך החודשים האחרונים.

אחת התפניות החיוביות המוקדמות מול המניות הסיניות הגיעה מבית ההשקעות BlackRock בסוף ספטמבר האחרון. עם תחילת 2022, גם חברות השקעות נוספות הציגו עמדות דומות, בינהן קרדיט סוויס, גולדמן זקס וברנשטיין, שפרסמו דו"חות אסטרטגיים בינואר האחרון המציגים שדרוג של דירוג המניות הסיניות.

בדו"ח אסטרטגיית המניות העולמית שלה לשנת 2022, הציגה קרדיט סוויס, לראשונה מזה 12 חודשים, עמדה משודרגת מול המניות הסיניות: "המדיניות הכלכלית בסין נעשית קלה יותר, בעוד במקומות אחרים היא מתהדקת", כתב האסטרטג העולמי של קרדיט סוויס, אנדרו גארת'ווייט, בדו"ח מסוף ינואר. "המומנטום הכלכלי מתגבר".

גם חברת ניהול ההשקעות ברנשטיין, פרסמה דו"ח בן 172 עמודים שכותרתו "מניות סיניות: לא עוד 'בלתי ניתנות להשקעה' לא עוד". "אנו מאמינים שיש סיבה להוסיף חזרה את החשיפה של סין לתיקים גלובליים בשל שש סיבות עיקריות", אמרו אנליסטים בחברת ההשקעות. הדו"ח הצביע על תחזיות לצמיחה במימון חדש, מדיניות מוניטרית קלה יותר והערכות מניות אטרקטיביות יותר ביחס לשאר העולם. גורמים נוספים כללו הזדמנות נדירה לבחור מניות, הגדלת זרימת החוץ והגדלת הרווחים.

ביום ראשון, אסטרטג המניות הראשי של סין בגולדמן זקס פרסם דו"ח בן 89 עמודים על "מדוע מניות סיניות הפכו ניתנות להשקעה עבור משקיעים גלובליים". הנימוק להשקעה בשוק המניות השני בגודלו בעולם מבוסס במידה רבה על נגישות רבה יותר למשקיעים זרים והקצאה נמוכה למחלקת המניות עד כה. גם הבנקים HSBC ו- UBS שינו את דירוג המניות הסיניות בדו"חות שפורסמו לאחרונה, והציגו תחזיות פסימיות פחות עבור המשקיעים.

עם זאת, לא כל חברות ההשקעות הבינלאומיות אופטימיות באותה מידה. צוות אסטרטגיית מניות השווקים המתעוררים באסיה של מורגן סטנלי מציג עמדה ניטרלית לגבי סין, וכך גם בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן.

לא רק גורמים פיננסיים, כמו כמה המניות ירדו לעומת היכולת הפוטנציאלית שלהן לספק רווחים, תורמים גם הם לתפנית החיובית של האנליסטים. בהיבט הפוליטי של כלכלת המגיפה, רוב המומחים צופים שאי-הוודאות הרגולטורית תירגע לאחר ישיבת פרלמנט לאומית במרץ, ולא תתעצם, לפחות עד לאחר הקונגרס הלאומי ה-20 של המפלגה הקומוניסטית הסינית, ברבעון הרביעי של 2022.

במהלך פגישת תכנון כלכלי לשנת 2022 שהתרחשה בדצמבר, גורמים רשמיים בסין הדגישו את הצורך ביציבות, וגם נאומו של הנשיא שי בפורום הכלכלי העולמי בינואר האחרון מעיד על כוונות דומות: "השגשוג המשותף שאנו חפצים בו אינו שוויון... קודם כל נעשה את העוגה גדולה יותר ואז נחלק אותה כראוי באמצעות הסדרים מוסדיים סבירים", אמר שי אז. "כל סוגי ההון מוזמנים לפעול בסין."

נשיא סין שי ג'ינפינג צפוי להכריז על כהונה שלישית חסרת תקדים בקונגרס המפלגה הקומוניסטית, המתקיים כל חמש שנים, מו מתבצעת בחירת מנהיגי המפלגה הבכירים.