שוב לא שקט במצלאוי: אליהו קנפלר טוען כי סמיר מצלאוי מתנער ממחויבות למכור לו מניות

קנפלר הצטרף בעשור הקודם כשותף לגרעין השליטה בחברת הנדל"ן, וסייע לחלץ אותה מקשיים בהם הייתה נתונה • בשנתיים האחרונות זינקה מניית מצלאוי בכ-170%

בורסת ת''א / צילום: שלומי יוסף
בורסת ת''א / צילום: שלומי יוסף

שוב סכסוך בין בעלי המניות בחברת הנדל"ן מצלאוי - המייסד ויו"ר החברה, סמיר מצלאוי ובת זוגו קלרה, ומי שהפך באמצע העשור הקודם לשותפו לשליטה, אליהו קנפלר.

מצלאוי עדכנה על מכתב שנשלח מטעמו של קנפלר לבני הזוג מצלאוי, בו הוא טוען בין היתר כי השניים "מתנערים, בחוסר תום לב מוחלט" ממחויבותם למכור לו כ-7.5% ממניות החברה, בהתאם לתוספת להסכם הרכישה שנחתם בין הצדדים בסוף שנת 2017.

לטענת קנפלר, בידיו זכות "בלתי מסויגת" לרכוש ממניות החברה, ועל סמך זאת הוא פנה במהלך חודש דצמבר לבני הזוג מצלאוי בבקשה לממש זכות זו. בהמשך, נטען, "התחוור לו לתדהמתו כי בני הזוג מתנערים, בחוסר תום לב מוחלט, ממחויבותם למכור את המניות".

בני הזוג מצלאוי, כך לדברי קנפלר, טוענים כי הזכות שבה החזיק פקעה. לטענת קנפלר, לא רק שמדובר בהתנערות מהתחייבות, אלא גם ב"התעשרות שלא כדין" של השניים.

"ננטרל השפעת המחלוקות בין בעלי המניות על הפעילות העסקית"

תגובתם של בני הזוג מצלאוי לא פורסמה בדיווח, אולם החברה בראשות המנכ"ל ערן מזור הדגישה כי היא "רואה עצמה סוברנית לפעול ככל שיידרש על מנת לנטרל את השפעת המחלוקות בין בעלי המניות על פעילותה העסקית", וכי ההנהלה "תמשיך להצעיד את החברה קדימה, כפי שעשתה עד כה".

עיקר פעילותה של מצלאוי  הוא בייזום והקמת פרויקטים בתחום המגורים, וכן יש לה פעילות בתחום הנדל"ן המניב. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2021 הכנסותיה נשחקו ב-7% והסתכמו ב-114 מיליון שקל, אולם היא שיפרה את הרווחיות, כך שהרווח הנקי קפץ ב-120% לכ-13 מיליון שקל - דומה לרווח הנקי שרשמה בשנת 2020 כולה.

קנפלר הצטרף בשנת 2016 כשותף לגרעין השליטה במצלאוי, עם הזרמת כ-44 מיליון שקל לחיזוק הונה העצמי, כך שהחזקותיו הגיעו אז לכ-37%, לעומת כ-53% של מצלאוי. כיום בידי קנפלר 32.5% ממניות החברה, וחלקם של בני הזוג מצלאוי עומד על 42.5%.

צירופו לגרעין השליטה נעשה על רקע מצוקה פיננסית משמעותית שאליה נקלעה מצלאוי, שהובילה לסימן שאלה בנוגע ליכולתה של החברה לפרוע את חובותיה.

באותה עת, מצלאוי לא עמדה בחלק מאמות המידה הפיננסיות למחזיקי האג"ח, צברה הפסדים בסך עשרות מיליוני שקלים ורואי החשבון שלה הפנו את תשומת לב המשקיעים בדוחות הכספיים ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה.

בעבר נטען כי קנפלר לא רוכש מניות מהזוג מצלאוי

כשנה וחצי לאחר כניסתו של קנפלר לשותפות, התגלע בין השניים סכסוך, אז החליטו בני הזוג מצלאוי לבטל את הסכם בעלי המניות עמו, בטענה כי קנפלר לא עמד בהסכם. הטענה אז הייתה כי קנפלר לא רוכש מהם כפי שסוכם ממניות החברה.

אולם בסופו של דבר הצדדים הגיעו לפשרה והסדירו את מערכת היחסים ביניהם, מה שסייע להתפתחות חיובית במצלאוי מאז, עם שינוי כיוון הפעילות ושיפור התוצאות הכספיות.

כיום, כמו יתר יזמיות הבנייה למגורים בבורסה, מצלאוי נהנית מעדנה, ומנייתה מציגה הכפלת ערך תוך שנה ומשלימה טיפוס של כ-170% תוך כשנתיים, כך שהיא משקפת למצלאוי שווי שוק המתקרב לכ-350 מיליון שקל.