אושרה הקמת ועדת משנה לנגישות עירונית בראשות חברת הכנסת שירלי פינטו

הוועדה תעסוק בהנגשה ובהצעות חוק בנושא הנגשה בכלל תחומי החיים לבעלי מוגבלויות • מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2019 עולה כי 17% מהאוכלוסייה בישראל הם אנשים עם מוגבלויות

מליאת הכנסת, 15.12 / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 15.12 / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום ב' את הקמת ועדת המשנה לנגישות עירונית בראשית חברת הכנסת שירלי פינטו ממפלגת ימינה. הוועדה תדון בהצעות חוק בנושא הנגשה בכלל תחומי החיים ובחקיקת משנה בעניין חובות הרשויות המקומית, לקראת אישורם בוועדת העבודה והרווחה.

הוועדה תעסוק בהנגשה של כלל תחומי החיים לאנשים עם מוגבלויות ברשויות המקומיות, תקיים טיפול פרלמנטרי ותערוך דיונים יזומים בנושאי הנגשת המרחבים הציבוריים, תשתיות תחבורה ציבורית, הנגשה פיזית וקוגניטיבית של כלל תחומי החיים לבעלי מוגבלויות, היערכות למתן מענה במצבי חירום לרבות פיקוח על התקנת תקנות, קידום תעסוקה וביצוע פעולות למניעת אפליה וצמצום פערים למתן שוויון הזדמנויות בתחומי חינוך בריאות תרבות וספורט.

החברים בוועדה שהוצעו על ידי ועדת העבודה והרווחה הם חברי הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד), מיכל רוזין (מרצ) אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) ויצחק פינדרוס (יהדות התורה). ההצבעה על הקמת הוועדה אושרה ללא מתנגדים וללא נמנעים.

מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2019 שפורסם על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים עולה כי 17% מהאוכלוסייה בישראל - כ-1.566 מיליון - הם אנשים עם מוגבלויות.

שיעורם בקרב האוכלוסייה הבוגרה הוא 21%, מחציתם בגיל העבודה. עוד עולה כי שיעור בעלי המוגבלויות בקרב גברים הוא 20%, ובקרב נשים הוא 21%.שיעור בעלי המוגבלויות הוא כ-23% בקרב החברה הערבית לעומת 20% בחברה היהודית.