אריה דרעי יחתום על עסקת טיעון ויפרוש מהכנסת

דרעי צפוי להסכים להסדר טיעון, שבמסגרתו יידרש לשלם קנס של 180 אלף שקל ויורשע בעבירות אי דיווח על מס • צפוי להמשיך לנהל את ש"ס מרחוק

אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

הפרקליטות הציעה הערב ליו"ר שס אריה דרעי הסדר טיעון שבמסגרתו הוא יידרש לשלם קנס של 180 אלף שקל ויורשע בעבירות אי דיווח על מס. במסגרת העסקה לא יוטל על דרעי קלון מכיוון שהוא צפוי להתפטר מהכנסת.

בשבועות האחרונים החלו להתפרסם פרטים אודות כוונת הפרקליטות לפטור את דרעי מקלון ובתנאי שיעזוב את המערכת הפוליטית. אלא שלדרעי אין כוונה לעזוב. הוא אמנם צפוי לפרוש מהכנסת אך ימשיך לנהל את המפלגה מרחוק.

אתמול בכנס ראשי ערים באילת אמר דרעי לנוכחים כי "חשוב לי שתשמעו זאת בקולי - אין לי שום כוונה להרפות ולו לדקה אחת את הפעילות שלי כיו"ר תנועת ש״ס. השליחות שלי היא להיאבק למען היהדות והעזרה לחלשים ואני יעשה זאת איתכם עד ביאת משיח צדקנו. לא חשוב אם בתפקיד זה או אחר".

בתחילת 2021 החליט היועמ"ש אביחי מנדלבליט להעמיד לדין את דרעי חמש שנים לאחר שהחלה החקירה נגדו. ב-2016 הורה מנדלבליט על פתיחת חקירה פלילית בעניינו של דרעי בחשד לביצוע עבירות פליליות בקשר לעסקאות נדל"ן שבהן היה מעורב דרעי ובחשד לעבירות מס והלבנת הון. חלק מהחשדות שנחקרו, נחשפו בגלובס

 *** חזקת החפות: כתב האישום והסדר הטיעון טרם אושרו על-ידי שופט, ולאריה דרעי עומדת חזקת החפות.