השמש זורחת על סולאראדג': הפכה (שוב) לישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר בוול סטריט

סולאראדג' זינקה כ-9% בעקבות פרסום דוחות חיוביים של המתחרה Enphase, לשווי של כ-18 מיליארד דולר, ועקפה בכך את נייס • טבע איבדה כחצי מיליארד דולר בשווי, וכבר אינה בין עשר הישראליות הגדולות ביותר

לוחות סולאריים של חברת סולאראדג' / צילום: יח''צ
לוחות סולאריים של חברת סולאראדג' / צילום: יח''צ

כ-1.5 מיליארד דולר נוספו לשווי השוק של חברת סולאראדג' במסחר בוול סטריט ביום רביעי, ובסיומו היא הפכה שוב לחברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר בוול סטריט, 17.9 מיליארד דולר. זאת בשעה ששוויה של טבע ירד בכחצי מיליארד דולר, והחברה שעד לפני שנים ספורות הייתה הגדולה ביותר ללא עוררין - אפילו אינה חלק מהעשירייה הפותחת של הישראליות הגדולות ביותר.

מניית טבע נחלשה ב-4.9% לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, שהיו חלשים מהצפוי (על אף שהתחזית השנתית נותרה ללא שינוי). במקביל, סולאראדג' זינקה ב-9.1% על רקע דוחות חיוביים של המתחרה Enphase, ובציפייה שתציג גם היא דוחות טובים בשבוע הבא.

סולאראדג', בניהולו של צבי לנדו, מייצרת ומשווקת מערכות המאפשרות לנטר ולייצר אופטימיזציה של אנרגיה סולארית. במקביל היא נכנסה בשנים האחרונות למספר תחומים משיקים הקשורים לאגירת אנרגיה, באמצעות רכישות שביצעה. המתחרה אנפייז עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי וסיפקה תחזית חיובית לרבעון הרביעי, ומנייתה זינקה בכ-25% לשווי של 29.1 מיליארד דולר. שוויה של אנפייז עקף בשנה שעברה את זה של סולאראדג', אף שסולאראדג' מציגה הכנסות גבוהות יותר.

מאנדיי וסנטינל וואן מדורגות אחרי נייס

סולאראדג' תפרסם את דוחות הרבעון השלישי ב-2 בנובמבר. אנליסטים שמסקרים אותה צופים שתציג הכנסות של כ-529 מיליון דולר ורווח נקי למניה Non-GAAP בסך 1.36 דולר. אותם אנליסטים צופים צמיחה שנתית של כ-35% ב-2021, להכנסות שיגיעו קרוב ל-2 מיליארד דולר. התחזית הרבעונית שסיפקה החברה היא להכנסות של 520-540 מיליון דולר, צמיחה של כ-57% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, כאשר 460-480 מיליון דולר מההכנסות יהיו מהתחום הסולארי, ושיעור הרווח הגולמי Non-GAAP יהיה 32%-34% (בתחום הסולארי 35%-37%).

כאמור, סולאראדג' היא כעת החברה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט, תואר שבו כבר החזיקה לזמן קצר בתחילת 2021, אך מאז נעקפה על-ידי חברות אחרות (בהן נייס, Wix, נובוקיור). היא הדיחה מהתואר את חברת הטכנולוגיה נייס, ששוויה עומד כיום על כ-17.7 מיליארד דולר, כשאחריה מדורגות שתי חברות חדשות בוול סטריט - מאנדיי (17.1 מיליארד דולר) וסנטינל וואן (16.9 מיליארד דולר) שהונפקו בחודשים האחרונים. טבע היא החברה הישראלית ה-11 בשוויה כיום, עם שווי נוכחי של 10.2 מיליארד דולר.

"האכזבה של טבע לא הפתעה מרעישה"

מניית טבע איבדה גובה עוד לפני פרסום הדוחות ברביעי (על רקע החדשות שלפיהן נוברטיס שוקלת למכור את הזרוע הגנרית שלה, סנדוז, בצל לחצי המחירים בגנריקה) והמשיכה להיחלש לאחר הדוחות. טבע דיווחה על הכנסות של 3.9 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 59 סנט למניה ברבעון השלישי, בעוד שאנליסטים ציפו להכנסות של מעל 4 מיליארד דולר ורווח של 65 סנט למניה. החברה הציגה רבעון חלש בשוק המרכזי שלה, צפון אמריקה, בעקבות השפעת מגפת הקורונה, מיעוט השקות גנריות גדולות והמשך שחיקת הקופקסון. במקביל, טבע נאלצת להתמודד עם עוד עניין משפטי, כאשר פסק דין של בית המשפט המחוזי מרכז קבע שהחברה תיאלץ לשלם מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים על רווחים כלואים.

בעקבות הדוחות, בנק הפועלים הפחית את מחיר היעד שלו למניית טבע מ-16 דולר ל-12 דולר, מחיר יעד שגבוה ב-34% מהמחיר הנוכחי, והותיר את המלצת "תשואת יתר". ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של הבנק, כתב כי הדוחות מאכזבים במידה מסוימת, אך לא מדובר בהפתעה מרעישה, ובראייה קדימה החברה נמצאת עדיין במגמת שיפור בפרמטרים רבים. עיקר תשומת הלב, לדבריו, ממוקדת בזירה המשפטית ובהתקדמות שתושג (או לא) בפשרות בפרשת משככי הכאבים האופיואידיים.

סבינה לוי, מנהלת מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, השאירה ללא שינוי את ההמלצה ומחיר היעד שלה לטבע - "תשואת יתר" במחיר 15 דולר, וגם היא מתמקדת בנושא האופיואידיים. לדבריה, "עיקר המיקוד ממשיך להיות סביב פרשת משככי הכאבים, כאשר הגעה להסכם כולל במסגרת ההסדר המוצע על-ידי החברה, הכולל רכיב גבוה של פיצוי באמצעות אספקה חינמית של תרופה, עשויה להיות קטליזטור משמעותי לשווי. החברה ממשיכה להעריך סיכוי גבוה להגעה להסדר ב-12 החודשים הקרובים, כאשר אנו לא פוסלים התפתחויות בנושא תוך פרק זמן קצר יותר".