טינה טרנר מוכרת את זכויות היוצרים שלה לקבוצת BMG

מלכת הרוק אנד רול מוכרת את הזכויות על המוזיקה שלה לקבוצת BMG - בעסקה הגדולה ביותר בתולדותיה • גם בוב דילן וניל יאנג מכרו את זכויות היוצרים שלהם

טינה טרנר מופיעה במדיסון סקוור גארדן בניו יורק באוגוסט 1985 / צילום: Associated Press, Ray Stubblebine
טינה טרנר מופיעה במדיסון סקוור גארדן בניו יורק באוגוסט 1985 / צילום: Associated Press, Ray Stubblebine

במשך שישה עשורים, עוד משנות ה-60 של המאה הקודמת, מכהנת טינה טרנר כמלכה הבלתי מעורערת של הרוק אנד רול. עכשיו היא מוכרת את הזכויות על יצירתה לקבוצת BMG, כולל את הזכויות לשימוש במוזיקה, בתמונות ובשמה. הסכום שתקבל טרנר בעסקה נשאר חסוי, אך מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות הקבוצה.

מהפכת שירותי הסטרימינג יצרה שטף של עסקאות מהסוג הזה, שבו כוכבים מזדקנים נדרשים לתכנן את העיזבון שלהם. טרנר, בת 81, מצטרפת לשורה של אמני צמרת שמכרו את זכויות היוצרים שלהם בגיל מבוגר, למשל בוב דילן, שמכר את זכויות היצירה שלו ל-Universal Music בעבור 300 מיליון דולר; וניל יאנג, שחתם על עסקה עם חברת Hipgnosis.

"כמו כל אמן, ההגנה על מפעל חיי ועל המורשת המוזיקלית שלי היא דבר אישי. אני בטוחה שעכשיו היצירה שלי נמצאת בידיים טובות", מסרה טרנר.

בדצמבר שנה שעברה, דולי פרטון סיפרה כי היא שוקלת למכור את הזכויות על 3,000 השירים שלה מסיבות עסקיות ומשפחיות, כלשונה.

קבוצת BMG היא תאגיד רב-לאומי לניהול זכויות יוצרים דיגיטלי. היא מייצגת או מחזיקה בזכויות של אמנים מהשורה הראשונה כמו מיק ג'אגר וקית' ריצ'רדס של הרולינג סטונז, ג'ון לנון, דיוויד בואי, בריטני ספירס ואפילו עופרה חזה ועוד רבים וטובים.

"המסע המוזיקלי של טינה טרנר עורר השראה אצל מיליוני אנשים ברחבי העולם וממשיך להגיע אל קהלים חדשים", אמר מנכ"ל BMG. "אנחנו מתכבדים לקבל על עצמנו את המשימה לנהל את עניינה המוזיקליים והמסחריים של טרנר".