מנכ"ל אל על למוסדיים: אשתתף באופן אישי בהנפקת האופציות

בשיחת זום עם מספר גופים מוסדיים, משקיעים ופעילי שוק ההון לקראת ההנפקה, חשף המנכ"ל אביגל שורק כי הוא ייקח חלק בהנפקה בהיקף של השכר שלו ב-6 החודשים הקרובים • תוצאות ההנפקה יתקבלו מחר

חברת אל על ממתינה בדריכות לתוצאות הנפקת האופציות שיתקבלו מחר (ג'), ובינתיים על-מנת לעודד את המשקיעים, מנכ"ל אל על, אביגל שורק, סיפר כי בכוונתו להשתתף בהנפקה באופן אישי.

את הדברים אמר שורק בשיחת זום עם מספר גופים מוסדיים, משקיעים ופעילי שוק ההון לקראת ההנפקה, וחשף כי הוא ייקח חלק בהנפקה בהיקף של השכר שלו ב-6 החודשים הקרובים.

שורק נכנס לתפקידו כמנכ"ל אל על לפני שבועות ספורים, והמשימה העיקרית שלו היא להשלים את נטילת ההלוואה בהיקף של 300 מיליון דולר כחלק ממתווה הסיוע של המדינה לאל על. המדינה תעמיד לאל על ערבות של 82.5% בהלוואה שאל על תיטול מכמה גופים. אל על ביקשה מהאוצר להגדיל את הסכום (שכבר גדל מ-250 מיליון דולר ל-300 מיליון דולר), אולם היא סורבה. מנגד,  הבנקים דרשו כי בעלי החברה יזרים הון נוסף כתנאי למתן ההלוואה.

דרישה זו הובילה לכך שאל על פרסמה דוח הצעת מדף לקראת גיוס הון נוסף של 75 מיליון דולר. הגיוס ייעשה באמצעות הנפקת אופציות הניתנות להמרה למניות החברה.

בהתאם להחלטת משרד האוצר, בעל השליטה אלי רוזנברג התחייב להזרים בהנפקה ביקוש לרכישת האופציות המוצעות בהיקף של לפחות 50 מיליון דולר, כלומר לפחות שני שלישים מסך ההנפקה.

במסגרת ההנפקה תציע אל על למשקיעים בין 750 מיליון ל-1.25 מיליארד אופציות, למשך ארבע שנים, הניתנות למימוש למניות במחיר של 30 אגורות למניה. האופציות יוצעו למשקיעים במסגרת מכרז עם מחיר מינימום של 20 אגורות לאופציה, כך שבסך-הכול מדובר על רכישה של מניות אל על במחיר של לפחות 50 אגורות למניה.

מניית אל על  נסחרה היום (ב') סביב מחיר של 64 אגורות למניה, כך שרכישת האופציה תשקף הנחה של כ-20% ממחיר המניה. המכרז החל היום ויסתיים מחר.