שר התקשורת אמסלם חתם על עסקת מכירת השליטה בבזק

המהלך התאפשר בעקבות אישורו של היועמ"ש, למרות שאמסלם לא היה זקוק מבחינה חוקית לאישורו • עמי ברלב, מנכ"ל ביקום: "מודים לצוות משרד התקשורת ושר התקשורת שניהלו מהלך יסודי תוך התנהלות מקצועית במיוחד לטובת הציבור במדינת ישראל"

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דוד אמסלם חתם הבוקר (ב') על האישור לעסקת ביקום-סרצ'לייט, כך דיווחה ביקומניוקיישנס לבורסה. המהלך התאפשר בעקבות אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, למרות שאמסלם לא היה זקוק מבחינה חוקית לאישורו. 

קרן הגידור האמריקאית סרצ'לייט חתמה לפני חודשים אחדים על הסכם לרכישת מניות השליטה בחברת ההחזקות ביקום , ששולטת בבזק . בהמשך צירפה סרצ'לייט את דוד פורר כשותף ישראלי לרכישה, וזאת לצורך קבלת היתר השליטה מטעם שר התקשורת.

ביקום מחזיקה באופן ישיר ב-26.34% ממניות בזק וכן בהיתר השליטה בבזק, ומסיבה זו נדרשה העסקה לקבל גם את אישורו של שר התקשורת. אלא שקבלת היתר השליטה מטעמו של השר התמהמהה בשבועות האחרונים, והביאה לעלייה במד הלחץ של הצדדים המעורבים בה. בין השאר, נטען כי השר מבקש שהיועמ"ש יאשר לו לחתום על היתר השליטה.

בשבוע שעבר שלח מנכ"ל ביקום, עמי ברלב, מכתב לשר אמסלם, ובו כתב כי כל עיכוב נוסף באישורה של העסקה עשוי לגרום נזק בלתי הפיך לכספי הציבור והפנסיות, שמושקעים בניירות הערך של בזק, של ביקום ושל החברה האם שלה אינטרנט זהב . עוד כתב אז המנכ"ל ברלב, כי לעסקה התקבלו כל האישורים הדרושים, לרבות המלצת הדרג המקצועי במשרד התקשורת, וכי עיכובה עלול לגרור מחיקה של מיליארדי שקלים מכספי הציבור הישראלי. בהמשך איימה גם קרן סרצ'לייט כי היא שומרת לעצמה את הזכות לסגת מהעסקה, אם זו לא תושלם עד ל-24 בנובמבר השנה, שנקבע כמועד האחרון להשלמתה.

מנכ"ל ביקום, עמי ברלב, אמר היום: " זו אבן דרך החשובה ביותר להשלמת העסקה שהושגה. אנו מודים לצוות משרד התקשורת ושר התקשורת שניהלו מהלך יסודי תוך התנהלות מקצועית במיוחד, לטובת הציבור במדינת ישראל".