הארווי ויינשטיין נאשם בחשד לאונס; "תפסנו אותו"

המפיק הוליוודי הסגיר את עצמו למשטרה אתמול ונעצר בחשד לאונס ועבירות מין בשתי נשים • ויינשטיין, שכופר בחשדות, הפקיד ערבות בגובה מיליון דולר, הסגיר את דרכונו לבית המשפט והסכים לענוד אזיק אלקטרוני

הארווי ויינשטיין הסגיר את עצמו לרשויות / צילום: רויטרס
הארווי ויינשטיין הסגיר את עצמו לרשויות / צילום: רויטרס

המפיק הוליוודי הארווי ויינשטיין הסגיר את עצמו אתמול (ו') לרשויות בעקבות האשמות על אונס שעלו נגדו בחודשים האחרונים. ויינשטיין נעצר, בין השאר, בחשד לאונס מדרגה ראשונה ותקיפה מינית מדרגה ראשונה בשתי נשים, שהתלוננו נגדו. ויינשטיין כופר בחשדות נגדו. 

שבעה חודשים לאחר תחילתה של תנועת MeToo#, שחשפה את ההטרדות המיניות של המפיק המצליח ואף הביאה להוקעה הציבורית שלו, יצא אתמול ויינשטיין (66) אזוק מתחנת המשטרה במנהטן. ויינשטיין שוחרר לאחר שהפקיד ערבות בגובה מיליון דולר, הסגיר את הדרכון שלו והסכים לענוד אזיק אלקטרוני. 

לפי AP, האישומים מבוססים על תלונתה של השחקנית לוסיה אוונס, שהעידה כי ויינשטיין הכריח אותה בשנת 2004 לקיים איתו מין אוראלי במשרדו. אוונס הייתה בין הראשונות שחשפו את ההטרדות של ויינשטיין בתקשורת. האשמות באונס מתייחסות לתלונתה של אשה שלא נחשפה בפומבי. 

מעל ל-75 נשים האשימו את ויינשטיין בהטרדות מיניות בדרגות חומרה שונות. מאסרו אתמול התקבל בשמחה ובקריאות הקלה. כך, שחקנית הקולנוע רוז מק'גוון, שהאשימה את ויינשטיין כי אנס אותה ב-1997, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי "תפסנו אותך, הארווי ויינשטיין, תפסנו אותך".

 

השחקנית האיטלקיה אסיה ארג'נטו, שנאנסה על ידו בפסטיבל קאן ב-1997 כשהייתה בת 21, צייצה "אנחנו הגרסה המודרנית של האלה ארטימס". ביום שבת האחרון, נאמה ארג'נטו על במת פסטיבל קאן וחשפה את סיפורה.