נעילה מעורבת בוול סטריט; איזו מניה צנחה בגלל קרל אייקן?

טראמפ מאותת שייתכן והפגישה עם צ' קוריאה תתקיים - אך לא כל-כך מצליח להרגיע את השווקים • רוסיה וערב הסעודית עשויות להגדיל את תפוקת הנפט שירד בכ-4% ומחירו ירד ונקבע על 67.88 דולר • ריקול ל-4.8 מיליון כלי רכב שיוצרו על-ידי מותגי הענקית פיאט-קרייזלר, המניה ירדה ב-2%

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל במגמה מעורבת. במשך כל יום המסחר שהנאסד"ק עולה בעוד ה-S&P500 והדאו ירדו. 

 

המסחר בוול סטריט הושפע אמש מביטול פסגת הנשיא טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה. הנשיא היום אותת שייתכן והפגישה כן תתקיים וכי צפון קוריאה וארה"ב נמצאות על כך בדיונים ממש "ברגעים אלו". 

בנוסף לכך לפרסום לפיו הפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית, מעבר לתוואי שתוכנן, גם אם האינפלציה תחצה את מרכז יעד יציבות המחירים, כלומר גם אם תחצה את רף 2%. הפרסום הזה גרם להיפוך מגמה בשוק האגח והתשואות של אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ירדו ל-3%. היום התשואה יורדת ל-2.97%.

בזירת המאקרו התפרסם נתונע ההזמנות למוצרים בני קיימא באפריל. הנתון עומד על ירידה של 1.7% לעומת צפי לירידה של 1.3%. מדד הסנטימנט הציבורי ל-12 החודשים הקרובים התפרסם לאחר פתיחת המסחר והוא עומד על 98 נק' לעומת תחזית ל-98.8 נק'. 

לפני יומיים פורסם סקר ה-AAII (איגוד הסוחרים העצמאיים) בו נשאלים סוחרים עצמאיים האם האם הסנטימנט בשווקים ייטה בחצי השנה הקרובה לכיוון ה"שוורים" (עליות שערים) או לכיוון ה"דובים" (ירידות שערים). הסקר הראה כי בשבוע האחרון הייתה עלייה של 1.9% לכיוון השוורים (ל-38.6%) וכן גם עלייה של 4.6% לכיוון הדובים (ל-25.2%). העליות באו על חשבון אלו שנחשבו "נייטרלים" מהשבוע הקודם. המשמעות של זה היא שיותר נייטרלים שינו את עמדתם לצפי של ירידות בחצי השנה הקרובה מאשר לצפי של עליות.

לגבי הנפט - אחרי שבשבועות האחרונים נהנה הזהב השחור מסנטימנט חיובי, היום שרי האוצר של רוסיה וערב הסעודית הודיעו כי הם שוקלים להעלות את קצב ייצור הנפט. ההערכות הן כי רוסיה ואופ"ק עשויות להודיע על העלאת קצב ייצור הנפט בכמליון חביות ב-22 ביוני. 

קארל אייקן אמר היום כי החברה שבראשה עומד, אייקן אנטרפרייז, תמכור חל מאחזקותיה בענקית תוספי המזון הרבלייף כי החברה תופסת נפח גדול מדיי מכלל הנכסים של אייקן אנטפרייז. מניית החברה צנחה במסחר. נזכיר כי סביב הרבלייף היה ויכוח סוער בין אייקן לבין מיליארדר אחר - ביל אקמן. אקמן טען לפני מספר שנים שהרבלייף הנה פרמידה והוא הימר כנגדה (שורט) כשכל אותו הזמן אייקן האקטיביסט הוא בין המשקיעים הבולטים בחברה. הוויכוח בין השניים נהפך לפומבי ואף נישא על פני הטלוויזיה. לפני מספר חודשים סיפר אקמן כי הוא חיסל את השורט נגד הרבלייף, ובכך למעשה - אייקן ניצח בוויכוח ולטענתו כבר הרוויח למעלה ממיליארד דולר בהשקעה בחברה. 

קרן טנא רכשה בימים האחרונים עוד מניות של אבן קיסר  בתמורה ל-6.4 מיליון דולר (כ-1.2% ממניות החברה), כך שבשבועיים האחרונים היא רכשה מניות בכ-24.7 מיליון דולר. כעת היא מחזיקה במשותף עם קיבוץ שדות ים ב-38.4% מהחברה. הרכישות בוצעו במחירים ממוצעים של 15.27-15.93 דולר למניה.

דוחות גאפ פורסמו. החברה דיווחה על רווח של 0.42 סנט למניה ועל מחזור מכירות של 3.78 מיליארד דולר - בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח של 0.46 סנט למניה ולמחזור מכירות של 3.6 מיליארד דולר. החברה מצפה לרווח שנתי של 2.55-2.7 דולר למניה בעוד שהאנליסטים צופים רווח של 2.62 דולר למניה. 

דוחות פוט לוקר  פורסמו היום. המניה דיווחה על רווח למניה של 1.45 דולר לעומת תחזית ל-1.25 דולר. מחזור מכירות החברה עמד על 2.03 מיליארד דולר - וגם הוא עוקף את תחזית האנליסטים. החברה פועלת בתחום שעננת סימני שאלה מרחפת מעליו בחודשים האחרונים לאחר שמכירות אמזון במשך שנים צומחות והסברה הרווחת היא שהצמיחה באה ותמשיך לבוא על-חשבון החנויות הפיזיות. 

פיאט-קרייזלר - החברה מזהירה כ-4.8 בעלי כלי רכב של 14 דגמים מתוצרת מותגיה (ג'יפ, קרייזלר, ראם ודודג') שיוצרו בשנים 2014-2018 משימוש במערכת בקרת השיוט שברכבם וקוראת לריקול שנחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה. המניה הגיבה בירידות. 

מניית בסט ביי  צנחה אמש והיום לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 82 סנט למניה מתוך הכנסות של 9.11 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 74 סנט למניה על הכנסה של 8.75 מיליארד דולר.