ויליפוד: זינוק של פי 4.5 ברווח הנקי, הכנסות של כ-93.4 מ' ש'

הגידול מיוחס בעיקר "להפניית משאבים ניהוליים לטובת המכירות, הגדלת מגוון מוצרי החברה וניהול מלאי נכון לצורך עמידה ביעדי המכירות"

מותג מזון וילי פוד / צילום: אימג' ארט
מותג מזון וילי פוד / צילום: אימג' ארט

מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת ויליפוד, פרסם היום (ה') את הדוחות הכספיים הראשונים שלו כמנכ"ל, כשהוא חתום על שיפור בתוצאות החברה, הן בשורה העליונה ובעוד שורות "עסקיות", תוך שהוא נהנה גם מרווחים אחרים, כגון בגלל שערי החליפין, כדי להציג זינוק של פי 4.5 ברווח הנקי.

הכנסות הקבוצה צמחו ברבעון הראשון השנה בכ-12% לסך של כ-93.4 מיליון שקל, כששיעור הרווח הגולמי של החברה ביחס להכנסות נותר ברמה דומה לזו שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד, על 26.5%. בשל קיטון בהוצאות פרסום וקידום מכירות קטנו ההוצאות של החברה בגין מכירה ושיווק, כשהוצאות ההנהלה והכלליות גדלו בשל עליה במספר העובדים והוצאות השכר.

הודות להתפתחויות אלה השתפר שיעור הרווח התפעולי של החברה מ-7.7% ברבעון הראשון בשנת 2017 לכ-10% ברבעון הראשון השנה. על אלה נוסיף כי החברה נהנתה מהכנסות מימון של כ-4 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של כ-1.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בין היתר בגלל תקבול מנכס פיננסי כמו גם מרווחי מהפרשי שער לעומת הפסדים ממט"ח ברבעון המקביל.

בשל כל אלה, בשורה התחתונה החברה רשמה ברבעון הראשון השנה זינוק של כ-350% ברווח הנקי, שהסתכם בשלושת החודשים הראשונים של 2018 בכ-6.8 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח נקי של כ-1.5 מיליון שקל.

ויליפוד השקעות אשר מניותיה נסחרות בבורסת תל אביב, פועלת בעיקר באמצעות החברה הבת ג.ויליפוד אינטרנשיונל בע"מ שמניותיה נסחרות בנאסד"ק מתמחה בייבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון איכותיים וכשרים.

החברה מעורבת באופן ישיר ודרך ספקיה בעיצוב, יבוא, שיווק ושינוע של כ-600 מוצרים מרחבי העולם. כאחד מיבואני המזון הגדולים בישראל מוכרת וילי-פוד את מוצריה ליותר מ-1,500 לקוחות בסיטונאות, מרשתות סופרמרקט, מרכולים ולקוחות מוסדיים. מחלקת התפעול של החברה כוללת את ג.וילי-פוד אינטרנשיונל בע"מ ואת חברת גולד פרוסט בע"מ, שמשווקת מוצרי חלב כשרים.

האחים ויליגר חזרו לחברה בסוף הרבעון השני של שנת 2017, ובהמשך מונו כיו"ר דירקטוריון משותפים בחברת הבת ג.ויליפוד אינטרנשיונל המהווה את פעילותה העיקרית של ויליפוד השקעות. החברה בניהולו של מיכאל לובושיץ, מראה שיפור משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2018 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לובושיץ מונה לתפקיד מנכ"ל החברה בינואר.

כאמור, מכירות החברה עלו בשיעור של כ- 12% והסתכמו לסך של 93.4 מיליון שקל לעומת 83.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017. הגידול מיוחס בעיקר "להפניית משאבים ניהוליים לטובת המכירות, הגדלת מגוון מוצרי החברה וניהול מלאי נכון לצורך עמידה ביעדי המכירות". לובושיץ התייחס לתוצאות של החברה: "האסטרטגיה של ויליפוד היא שלא להתבסס רק על המוצרים המסורתיים שלה, ולצד חיזוק פעילות בתחום המקוררים והרחבת הקטגוריות, היא פועלת לכניסה לקטגוריות חדשות".

הרווח הגולמי של החברה עלה בשיעור של כ- 12.4% והסתכם לסך של 24.8 מיליון שקל לעומת 22.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017, כשהרווח התפעולי של החברה עלה בשיעור של כ-46.3% והסתכם לסך של 9.4 מיליון שקל לעומת 6.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017.

נזכיר כי באוקטובר האחרון הודיעה ארלה ענקית מוצרי החלב הדנית, ספק מהותי של ויליפוד בתחום קבוצת מוצרי החלב ותחליפיו, כי היא לא תחדש את הסכם ההפצה הבלעדי עם ויליפוד. "לסיום ההתקשרות עם ספק זה עלולה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאות פעילות הקבוצה" דיווחה אז ויליפוד לבורסה, אך סייגה כי "יחד עם זאת הקבוצה סבורה כי ביכולתה להתקשר עם ספקים חלופיים לרכישת חלק מהמוצרים שנרכשים מהספק בטווח הזמן הקרוב". ויליפוד מעדכנת כי נציגים מטעמה ומטעם ארלה נפגשו והגיעו להסכמות כי ארלה תמשיך לספק לויליפוד מוצרים שימכרו על ידה במחצית הראשונה של שנת 2018. שטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה בישראל ממתינה בימים אלה לאישור הרשות להגבלים עסקיים לקבלת הסכם ההפצה עם ארלה.