נעילה חיובית בבורסה; בזק עלתה בכ-5%; ביקום זינקה ב-5%

בבנק אוצר החייל הוכרז סכסוך עבודה, ובעלי השליטה בבנק אגוד עולים למתקפה בפרשת המיזוג עם מזרחי טפחות • קבוצת פוקס מנהלת משא ומתן עם חברת אמריקן איגל לרכישת השליטה בפעילותה בישראל • טבע הודיעה אתמול כי ה-FDA האריכה את לוחות הזמנים למתן תשובה בעניין מוצר ה-Fremanezumab

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ה') בעליות. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש מאי והפקיעה הייתה סוערת במיוחד. לא פחות מ-860 מיליון שקל החליפו ידיים בפקיעה. צריך לזכור שלא היו תנועות חריגות והפקיעה הייתה ליניארית למדיי (כל מנייה ריכזה את המחזורים בהתאם למשקלה במדדים) אך הסכימה של הפעילות, כלומר המחזורים, היו גבוהים ממה שראינו בחודשים האחרונים.

מדד ת"א 35 פקע ברמה של 1525.7 נקודות, מדד הבנקים פקע ברמה של 2078.93 נקודות ומדד ת"א 125 פקע ברמה של 1370.95 נקודות.

 

קבוצת בזק  פרסמה דוחות פושרים: מסיימת רבעון ראשון ב-2018 עם הכנסות של 2.3 מיליארד שקל, ירידה של 3.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהכנסות בכל המגזרים העיקריים של הקבוצה. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם בכ-462 מיליון שקל, בהשוואה לכ-566 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של כ- 18.4% [לידיעה המלאה]. בלאומי שוקי הון הגיבו לדוחות כשכתבו כי בשורה התחתונה, התוצאות של הרבעון כבר מגולמות במחיר המניה, "ולכן אנו רואים תגובה חיובית של המניה. במבט קדימה, הסנטימנט סביב המניה יושפע מהאסטרטגיה החדשה של החברה, וההערכה של המשקיעים לגבי יכולתה להתמודד עם תנאי שוק מאתגרים, במיוחד כאשר לא רואים התקדמות בפן הרגולטורי בטווח הקצר". 

בנק לאומי  הציג היום תצאות טובות לרבעון הראשון של השנה, הממשיכות לשקף את המגמה מהשנה שעברה: עלייה בהכנסות מפעילות ליבה לצד ריסון ההוצאות. רווחי הבנק עמדו ברבעון הראשון על 730 מיליון שקל, עלייה של 17.4%. הרווח משקף תשואה על ההון נאה של 9%. העלייה החדה ברווח נבעה לא מעט בזכות שיעור תשלום מס נמוך ביחס לרבעון המקביל- שיעור מס של 26.4% מהרווח ברבעון זה לעומת שיעור של 38.5% ברבעון המקביל [לקריאה נוספת].

פועלים  דיווח על תוצאות הרבעון. רווחי הבנק ירדו ברבעון הראשון של 2018 ב-18% והסתכמו ב-628 מיליון שקל. התשואה על ההון ברבעון הראשון עמדה על ההון 7.2%, לעומת 9.2% ברבעון המקביל אשתקד. חקירת הבנק בארה"ב הביאה את הפועלים להפריש כ-60 מיליון שקל (17 מיליון דולר) נוספים. בסה"כ הפריש בנק הפועלים עד היום בגין החקירה 365 מיליון דולר (1.28 מיליארד שקל), ובבנק מציינים כי בניטרול הפרשה זו, הרווח הרבעוני עמד על 688 מיליון שקל, והתשואה על ההון על 7.9%. תיק האשראי של הבנק גדל ברבעון החולף ב-2% והרווח המימוני עלה בכ-8%

דירקטוריון הבנק אישר תכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 1 מיליון שקל, וזאת "לצורך יישום תוכניות התגמול ההוניות שאימץ הבנק".

שטראוס  פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל, שמשקפים צמיחה של 4% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה האורגנית של החברה, בנטרול השפעות מט"ח, עומדת על כ-8%. הרווח התפעולי של שטראוס הסתכם ב-254 מיליון שקל, לעומת 223 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בתוך כך, שטראוס הודיעה על חלוקת דיבידנד של 160 מיליון שקל, שהם כ-1.4 שקלים למניה. בתגובה לדוחות שטראוס כתבו הבוקר כלכלני לאומי שוקי הון כי "מדובר בדוח טוב ולדעתנו טוב מהצפי של השוק, מה שעשוי לשפר מעט את המגמה במניה, שמאז תחילת השנה הייתה חלשה. שטראוס ממשיכה להוות השקעה ראויה שמשלבת תמחור נוח עם סיכון נמוך יחסית". המנייה קפצה אתמול לאורך כל יום המסחר בכ-5%.

מניות הבנקים ריכזו עניין לאור הפרסומים על סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בבנק אוצר החייל, וכן המשך הסאגה בפרשת המיזוג בין בנק מזרחי טפחות  לבנק אגוד .

אתמול פורסם כי בעלי השליטה בבנק אגוד עולים למתקפה. "מדובר בהחלטה אומללה של רשות ההגבלים. קשה למצוא ולו הנמקה רצינית אחת המבוססת על עובדות או נתונים כלכליים שמצדיקה את פסילת המיזוג", פרסמו בעלי השליטה בבנק, משפחת לנדאו, משפחת מנור וד"ר יעל אלמוג-זכאי. 

בימים הקרובים צפויה הרשות לערוך שימוע לבעלי השליטה ולמזרחי טפחות לקראת ההחלטה הרשמית בנושא הצפויה בשבוע הבא. שימוע נערך כאשר הרשות מתכוונת לפסול עסקאות מיזוג. ברשות ההגבלים העסקיים הדגישו בתגובה כי לא התקבלה עדיין כל החלטה בנושא [להרחבה].

חברת ההשקעות הפרטית DBSI רשמה עוד מימוש מוצלח. החברה מכרה קרוב לשליש ממניות פוינטר  בהן החזיקה, בתמורה לכ-10 מיליון דולר. העסקה בוצעה בשבוע שעבר לפי מחיר של 14 דולר למניית פוינטר, ובעקבותיה ירדה החזקת DBSI בפוינטר מ-27% ל-18.5%, כששווי ההחזקה הנוכחי שלה הוא 20.5 מיליון דולר. במסגרת העסקה, כ-8.5% מהון המניות של פוינטר "החליף ידיים", כאשר לפי הערכות בשוק, הרוכשים של המניות מידי DBSI הם אלטשולר שחם ועוד שני גופים [לקריאה נוספת].

מניות האופנה ריכזו עניין לאחר שאתמול פורסם כי קבוצת פוקס , בשליטתו של הראל ויזל, מנהלת משא ומתן עם חברת אמריקן איגל לרכישת השליטה בפעילות אמריקן איגל בישראל [לידיעה המלאה].

חברת טבע  הודיעה אתמול כי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, האריכה את לוחות הזמנים למתן תשובה בעניין מוצר ה-Fremanezumab החדש של טבע לטיפול במיגרנה, וכעת היא אמורה להשיב ב-16 לספטמבר 2018. עוד מסרה החברה כי בינתיים, הרשות לא ביקשה מידע נוסף על זה שטבע הגישה לה. התשובה עצמה יכולה להיות חיובית, שלילית או בקשה למידע נוסף.

בריינסוויי  ריכזה עניין לאחר שהחברה מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון. הכנסות הרבעון הראשון הגיעו לשיא של 3.6 מיליון דולר, תוך זינוק של 68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד. שיא בהכנסות מהשכרת מערכות. בריינסווי צמצמה את ההפסד הנקי של מיליון דולר.

דירקט קפיטל-ש  שהיא למעשה שלד בורסאי מזנקת תוך שהמניה ריכזה מחזור גבוה. המניה קפצה לאחר שהחברה הודיעה היום כי תמזג לתוכה את חברת Cannassure (קנאשור) העוסקת בתחום הקנאביס (להרחבה).