נעילה אדומה בארה"ב; "ייתכן שהמפגש עם צפון קוריאה יבוטל"

טראמפ ציין כי ייתכן שהמפגש עם מנהיג צפון קוריאה לא יתקיים כלל • בנוסף, נשיא ארה"ב הודיע כי הממשל האמריקאי עדיין לא הגיע להסכם עם סין לגבי חברת ZTE • סין תוריד מכסי יבוא לכלי רכב • מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נאם בפני פרלמנט האיחוד האירופי

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ג') בירידות, לאחר שהתנהל במגמה מעורבת במהלך היום. אמש ננעלו המדדים בעליות שערים כשהדאו ג'ונס עלה ב-1.21%, ה-S&P 500 עלה ב-0.74%, והנאסד"ק ב-0.54%, וזאת בין היתר בעקבות ההערכות הגוברות שיחסי ארה"ב-סין לא יגיעו לכדי מלחמת סחר.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ רמז היום כיייתכן שהמפגש עם נשיא צפון קוריאה לא יתרחש כלל. "אם זה יקרה או לא, אתם תדעו בקרוב", אמר טראמפ לעיתונאים בבית הלבן. המפגש עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און צפוי להתקיים ב-12 ביוני. 

במקביל, על-פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, טראמפ שינה את דעתו בנוגע להטלת מכסים בסכומים בסך מיליארדי דולרים בשל חששות בבית הלבן ממלחמת סחר קרבה, וכן כי מהלך כזה עשוי לסכל את השיחות המתגבשות בין טראמפ לקים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית (לסיפור המלא). בנוסף, מוקדם יום היום (ג') נודע כי סין החליטה להוריד את מסי היבוא על כלי רכב שמיוצרים מחוץ לגבולותיה. כמו כן, לא נראה כי העליות במחירי הנפט  עוצרות. 

טראמפ הודיע היום בערב גם כי הממשל בארה"ב לא הצליח להגיע להסכם עם סין שיאפשר לחברת התקשורת ZTE לחזור ולעבוד בארה"ב. ZTE מוכרת בעיקר בזכות הסמארטפונים שלה, אך מייצרת גם מודמים ומוצרים נוספים. בתחילת החודש היא מסרה כי עסקיה העיקריים הוקפאו בשל החרם מצד ארה"ב, במסגרת מסמך שהגישה ZTE בהונג קונג עבור משקיעים בחברה. בנוסף, ציין טראמפ שהוא לא מרוצה מהדיונים עם סין שהתקיימו בשבוע שעבר בוושינגטון, וכי מדובר בצעדים ראשונים. 

תשואות אג"ח ארה"ב ל-10 שנים גם כן מטפסות בשבועות האחרונים, כשהן נשקו ל-3.1%, מה שאמור לפחות ללחוץ את מחירי המניות מעט מטה. 

מיקרון טכנולוג'י  פרסמה שתעשה תוכנית רכישה עצמית של מניות בכ-10 מיליארד דולר, סכום המגלם כ-16% מסך-כל מניות החברה.

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק , העיד בפני הפרלמנט של האיחוד האירופי בבריסל בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה. "לא עשינו מספיק כדי שהכלים שבנינו לא ינוצלו לרעה, ואני מצטער על כך", אמר צוקרברג שוב. צוקרברג הדגיש את המחויבות של החברה לאירופה, "בדבלין נמצאים המשרדים הראשיים הבינלאומיים שלנו, בלונדון נמצא חלק נכבד מחטיבת ההנדסה שלנו ובפריז יש כח גדול של בינה מלאכותית של החברה".

חברת הטכנולוגיה רדקום  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הראשון של 2018. החברה, ספקית פתרונות לניטור ובחינת תעבורה ברשתות תקשורת, דיווחה היום על הכנסות של 10.9 מיליון דולר, עלייה של 35.6% בהשוואה לרבעון המקביל, בעוד שהאנליסטים ציפו שתציג הכנסות של 9.6 מיליון דולר (לידיעה המלאה).